Aktuality
Jak na výuku žáků v heterogenní školní třídě
Přinášíme vám praktické pomůcky pro plánování dalších kroků v práci s heterogenní třídou, jak pedagogickým pracovníkům, kteří ve škole začínají, tak zkušenějším pedagogům, hledajícím nové impulzy pro svou práci.
Zveme vás na čtvrtý ročník soutěže Učme chemii atraktivně
Pokud jste učitelé chemie a máte zajímavý projekt, se kterým byste chtěli seznámit veřejnost, neváhejte se přihlásit a soutěžit o zajímavé odměny.
Živě: Pořizujeme digitální učební pomůcky z Národního plánu obnovy
Patříte ke školám, které v loňském roce nakoupily digitální pomůcky pro své žáky z prostředků Národního plánu obnovy nebo se je chystáte pořídit v letošním roce? Pak je kulatý stůl právě pro vás.
Jak zlepšit výsledky žáků v matematice a přírodních vědách
Studie sítě Eurydice zkoumá, které přístupy evropských politik napomáhají lepším výsledkům žáků v matematice a přírodních vědách.
Zapojte se do šetření o mikrocertifikátech pro uplatnění na trhu práce
Cedefop vyzývá zaměstnance, zaměstnavatele, studující a nezaměstnané k vyjádření jejich názoru na přidanou hodnotu mikrocertifikátů v rámci šetření, které potrvá do 15. ledna 2023.
Jak motivovat dospělé ke vzdělávání v 7 bodech
Možnosti k rozvoji dovedností jsou, ale dospělí jich zřídka využívají. Co podle vzdělavatelů při motivování dospělých k celoživotnímu učení zabírá? Frontální výuka ne, zato nevšednost a kooperativní přístup ano.
Výstupy z mezinárodní konference: Patříme k sobě? Region jako education village
Konference proběhla v Brně 7. až 8. prosince 2022. Věnovala se podpoře nadání a prohlubování partnerství v regionech při výchově a vzdělávání.
Zapojme všechny – Inkluze žáků z Ukrajiny v praxi
Ve třídílném seriálu dobré praxe ze Základní školy Jižní na Praze 4 naleznete informace o adaptaci, výuce a hodnocení nově příchozích žáků z Ukrajiny, o tom, jak škola zapojuje do podpory ukrajinských žáků školní komunitu, a o aktuální pracovní agendě dvojjazyčných asistentek.
Zapojme všechny – Efektivní pomoc pro děti se sociálním znevýhodněním
Ve dvojdílném podcastu s Michaelou Kučerovou a Terezou Dejmalovou z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni jsme hovořili na téma vzdělávání dětí z rodin se sociálním znevýhodněním.
Chystáme se na jazyky
Zveme vás na webinář k jazykové propedeutice, který je určený především učitelům a učitelkám v MŠ a na 1. stupni ZŠ. Zajímavé informace a inspirace mohou přinést také pedagogům speciálních škol a všem dalším zájemcům.
DIGI roadshow pro ředitele škol na všech krajských pracovištích NPI ČR
Zahájení výuky nové informatiky a začlenění rozvoje digitálních kompetencí napříč předměty se blíží. Jak na změny ve vaší škole? Přijďte se zeptat odborníků, inspirovat se příběhy škol, které už začaly, podělte se o své zkušenosti a názory – nezůstávejte na změny sami!
Digitální kompetence prakticky – sledujte živě streamovanou debatu
Digitální technologie ovlivňují každý obor lidské činnosti, proto je potřebujeme postupně zapojovat do výuky všech předmětů, a zároveň rozvíjet digitální kompetence žáků. Jenže použití digitálních pomůcek v hodině automaticky neznamená rozvoj digitálních kompetencí – tak jak na to? Jak se v tom zorientovat?