Aktuality
Živě: Digitální změna (nejen) v úpravách školních dokumentů
Zveme vás na živě streamovanou debatu s řediteli škol o změnách souvisejících s novou informatikou a digitálními kompetencemi.
Hranice mezi všeobecným a odborným vzděláváním se rozostřují
Do jaké míry se stírá hranice mezi odborným a všeobecným vyšším sekundárním vzděláváním v Evropě? A jaká institucionální řešení se s tím pojí? Na tyto a související otázky hledal odpověď druhý díl ze série studií Budoucnost odborného vzdělávání a přípravy v Evropě.
Patnáctý celostátní seminář vychovatelek a vychovatelů školních družin a školních klubů
Dvoudenní setkání Družení 2023 se bude konat v červnu ve Střední škole podnikání a gastronomie v Praze.
Zveme vás na celodenní vysílání o internetové bezpečnosti Super Mega DigiDay
Během konference, kterou pořádá GUG.cz, vystoupí také pracovníci NPI ČR Ondřej Neumajer, Daniela Růžičková a Petr Polívka.
Podnikatelské kompetence v odborném vzdělávání: Lotyšsko
Podnikavost je jednou z šesti průřezových dovedností, kterou si mají lotyšští žáci v odborném vzdělávání rozvinout. Na ukotvení podnikatelských kompetencí v odborném vzdělávání a přípravě se soustřeďují případové studie Cedefopu.
Bilance odborného vzdělávání v Evropě
Jak se mění obsah a podoba odborného vzdělávání, aby dokázalo reagovat na rychle se vyvíjející poptávku po dovednostech na trhu práce a měnící se potřeby společnosti? Tomu se věnuje stručná zpráva Cedefopu o budoucnosti odborného vzdělávání.
Inspirujte se: Na školní zahradě lze vyučovat každý předmět
Pravidelné venkovní vyučování přináší pro žáky, učitele i celou školu mnoho pozitiv. Přesto se s ním v českém školství zatím příliš nesetkáme. „Učitelé by potřebovali větší podporu,“ říká Klára Šindelková z NPI ČR.
Dovednosti pro život – když škola života nestačí
Ne vždycky si jako dospělí vystačíme s tím, co jsme se naučili ve škole. Sada infografik upozorňuje, že připravit se na výzvy každodenního života je možné díky celoživotnímu učení a hlavně díky pomoci vzdělavatelů.
Výzva k předložení informací o nejdůležitějších úspěších Evropského roku mládeže 2022
Evropská komise chystá sdělení o přehledu nejdůležitějších úspěchů Evropského roku mládeže 2022.
Představujeme vám Koncepce revize vzdělávacích oblastí
Koncepce byly vytvořeny jako podklad pro budoucí aktualizaci a inovaci RVP ZV. Členové pracovních skupin při jejich přípravě vycházeli ze zadání od koncepční pracovní skupiny.
Cedefop vizualizuje aspekty odborného vzdělávání v EU
Charakteristiky odborného vzdělávání v EU a jejích státech rozpracovává interaktivní nástroj Cedefopu. Uživatelé mají na výběr ze čtyřicítky ukazatelů a možnost srovnávat mezi zeměmi. V čem vyniká, a v čem naopak zaostává Česká republika?
Evropská politika odborného vzdělávání v interaktivním nástroji
Nový nástroj Cedefopu vizualizuje pokrok EU a jejích členských států směrem k cílům souvisejícím s odborným vzděláváním. Jak si v tomto ohledu stojí Česká republika?
Strana 10 z 32