V březnu probíhají první setkání všech sekcí Národního metodického kabinetu, mezi jejichž hlavní úkoly patří spoluvytváření kurikula, poskytování zpětné vazby z terénu, formulace metodických doporučení pro územní kabinety a poskytování konkrétní metodické podpory.

 

Metodické kabinety byly vytvořeny v rámci projektu Podpora kurikulární práce škol NPI ČR, na jehož financování se podílí EU a MŠMT.

Na setkáních se členové Národního metodického kabinetu seznámili s cíli projektu i plánovanou činnost Národního i územních metodických kabinetů. Dále diskutovali o možnostech učících se komunit v území a o hledání společných možností a další spolupráci.

Všechna jednání proběhla ve velice otevřené a spolupracující atmosféře,“ říká Monika Brodská z projektu Podpora kurikulární práce škol a dodává: „Konkrétní činnost členů územního kabinetu představili sami zástupci jednotlivých území, kteří jsou nedílnou součástí Národního metodického kabinetu. Členové Národního i územních kabinetů se jednoznačně shodli na tom, že jsou připraveni pomoci všem školám.“

Kabinety by se měly stát hlavním centrem oborových didaktik a center pedagogické kvality v území a představují hlavní metodický orgán podporující implementaci revidovaného kurikula.

Národní metodický kabinet je součástí sítě metodických kabinetů NPI a propojuje oborové didaktiky z vysokých škol, pracovníky MŠMT a NPI, zástupce oborových asociací a učitele mateřských, základních i středních škol. Územní metodické kabinety sdružují především učitele z daného území a s Národním kabinetem jsou propojeny dvěma způsoby – zástupci z území jsou členy Národního metodického kabinetu a členové Národního metodického kabinetu podporují učící se komunity v rámci územních kabinetů.


Sekce Národního metodického kabinetu

  • Jazyk a komunikace
  • Kultura, umění a zdraví
  • Matematika a informatika
  • Předškolní a prvostupňové vzdělávání
  • Přírodní vědy
  • Společenské vědy

Členové Národního metodického kabinetu

  • Akademie múzických umění v Praze
  • Asociace jazykových škol
  • Asociace metodiků
  • Asociace pro didaktiku dějepisu
  • Asociace předškolní výchovy
  • Asociace ředitelů základních škol ČR
  • Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
  • Asociace učitelů dějepisu České republiky
  • Asociace učitelů španělštiny
  • Asociace základních uměleckých škol ČR
  • CERMAT
  • Česká asociace pedagogického výzkumu
  • Česká společnost chemická
  • ČŠI
  • Dům zahraniční spolupráce
  • Jednota českých matematiků a fyziků
  • Jednota školských informatiků
  • Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
  • Koalice učebnicových nakladatelů ČR
  • Masarykova univerzita
  • MŠMT
  • Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského
  • NPI ČR
  • Ostravská univerzita
  • Sdružení učitelů francouzštiny
  • Spolek germanistů a učitelů němčiny
  • Technická univerzita v Liberci
  • Univerzita Hradec Králové
  • Univerzita Karlova
  • Univerzita Palackého v Olomouci

Fotogalerie

NMK Matematika informatika

Matematika a informatika

NMK Prirodni vedy

Přírodní vědy

NMK Predskolni a prvostupnove vzdelavani

Předškolní a prvostupňové vzdělávání


EU MSMT

Další aktuality

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více