V březnu probíhají první setkání všech sekcí Národního metodického kabinetu, mezi jejichž hlavní úkoly patří spoluvytváření kurikula, poskytování zpětné vazby z terénu, formulace metodických doporučení pro územní kabinety a poskytování konkrétní metodické podpory.

 

Metodické kabinety byly vytvořeny v rámci projektu Podpora kurikulární práce škol NPI ČR, na jehož financování se podílí EU a MŠMT.

Na setkáních se členové Národního metodického kabinetu seznámili s cíli projektu i plánovanou činnost Národního i územních metodických kabinetů. Dále diskutovali o možnostech učících se komunit v území a o hledání společných možností a další spolupráci.

Všechna jednání proběhla ve velice otevřené a spolupracující atmosféře,“ říká Monika Brodská z projektu Podpora kurikulární práce škol a dodává: „Konkrétní činnost členů územního kabinetu představili sami zástupci jednotlivých území, kteří jsou nedílnou součástí Národního metodického kabinetu. Členové Národního i územních kabinetů se jednoznačně shodli na tom, že jsou připraveni pomoci všem školám.“

Kabinety by se měly stát hlavním centrem oborových didaktik a center pedagogické kvality v území a představují hlavní metodický orgán podporující implementaci revidovaného kurikula.

Národní metodický kabinet je součástí sítě metodických kabinetů NPI a propojuje oborové didaktiky z vysokých škol, pracovníky MŠMT a NPI, zástupce oborových asociací a učitele mateřských, základních i středních škol. Územní metodické kabinety sdružují především učitele z daného území a s Národním kabinetem jsou propojeny dvěma způsoby – zástupci z území jsou členy Národního metodického kabinetu a členové Národního metodického kabinetu podporují učící se komunity v rámci územních kabinetů.


Sekce Národního metodického kabinetu

  • Jazyk a komunikace
  • Kultura, umění a zdraví
  • Matematika a informatika
  • Předškolní a prvostupňové vzdělávání
  • Přírodní vědy
  • Společenské vědy

Členové Národního metodického kabinetu

  • Akademie múzických umění v Praze
  • Asociace jazykových škol
  • Asociace metodiků
  • Asociace pro didaktiku dějepisu
  • Asociace předškolní výchovy
  • Asociace ředitelů základních škol ČR
  • Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
  • Asociace učitelů dějepisu České republiky
  • Asociace učitelů španělštiny
  • Asociace základních uměleckých škol ČR
  • CERMAT
  • Česká asociace pedagogického výzkumu
  • Česká společnost chemická
  • ČŠI
  • Dům zahraniční spolupráce
  • Jednota českých matematiků a fyziků
  • Jednota školských informatiků
  • Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
  • Koalice učebnicových nakladatelů ČR
  • Masarykova univerzita
  • MŠMT
  • Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského
  • NPI ČR
  • Ostravská univerzita
  • Sdružení učitelů francouzštiny
  • Spolek germanistů a učitelů němčiny
  • Technická univerzita v Liberci
  • Univerzita Hradec Králové
  • Univerzita Karlova
  • Univerzita Palackého v Olomouci

Fotogalerie

NMK Matematika informatika

Matematika a informatika

NMK Prirodni vedy

Přírodní vědy

NMK Predskolni a prvostupnove vzdelavani

Předškolní a prvostupňové vzdělávání


EU MSMT

Další aktuality

23. leden 2025

Školní manažer kvality: co přispívá k lepší odborné škole?

„U nás žáci prezentují za odměnu,“ říká manažer pro kvalitu na střední odborné škole, kde se stalo zajišťování kvality prioritou. Co lze udělat pro to, aby absolventi na svou školu vzpomínali v dobrém a uchazeči v ní viděli perspektivu?

Číst více

23. leden 2025

STAS předvídá dovednosti a poptávku po odborném vzdělávání

Nový nástroj pro krátkodobé prognózy pomáhá včas předvídat trendy v oblasti dovedností. Tvůrcům politik a odborníkům ve vzdělávání umožňuje efektivně reagovat na chování trhu práce.

Číst více

15. leden 2025

Nový portál usnadní školám práci s rámcovými vzdělávacími programy

Národní pedagogický institut spustil v lednu 2025 moderní portál pro prohlížení a tvorbu rámcových vzdělávacích programů.

Číst více

14. leden 2025

MŠMT a NPI připravily největší změnu ve vzdělávání za posledních 20 let

Nové rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání (RVP PV a RVP ZV) definují hlavní cíle, obsah vzdělávání, očekávané výsledky učení a dovednosti, které by měli děti a žáci získat v jednotlivých stupních vzdělávání.

Číst více

12. leden 2025

Prodloužení povinné školní docházky v Estonsku posílí odborné vzdělávání

V návaznosti na prodloužení povinné školní docházky Estonsko zavádí změny v odborném vzdělávání. Reforma má snížit počet mladých lidí bez středoškolského vzdělání či kvalifikace.

Číst více