Vzdělávací nabídka středních a vyšších odborných škol pro školní rok 2022/2023 v ukrajinštině

Vydali jsme informace v ukrajinském jazyce o učebních a studijních oborech otevíraných v následujícím školním roce na středních a vyšších odborných školách v České republice v rozdělení podle krajů.

Číst více

Startuje nové kvalifikační studium pro ředitele školy

Lídr školy je dvouleté inovativní kvalifikační studium pro ředitele škol a jejich zástupce, ale i pro učitele, kteří mají zájem získat kvalifikaci pro výkon funkce ředitele.

Číst více

Slovinsko – nová platforma pro předvídání dovedností

Slovinsko investovalo během několika posledních let mnoho úsilí do dlouhodobého i krátkodobého předvídání kompetencí, jež v roce 2021 završil projekt platformy pro předvídání dovedností.

Číst více

Pozvánka na odborný panel: Výuka českého jazyka jako druhého jazyka

Ve čtvrtek 7. dubna se uskuteční online odborný panel projektu APIV A, na kterém bude představen jazykový test pro ověřování češtiny jako druhého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem.

Číst více

Jak na novou informatiku – živě streamovaná debata s dotazy diváků

Sledujte debatu s pedagogy několika vybraných škol, kteří se s vámi podělí o své zkušenosti se zaváděním výuky nové informatiky.

Číst více

Jazykový test z češtiny pro žáky s odlišným mateřským jazykem na ZŠ – pro zadavatele a hodnotitele testu

Projekt APIV A vás zve na online webinář, který se uskuteční online ve čtvrtek 31. března.

Číst více

Zveme vás na webinář: Migrace a kariérové poradenství – zdroje a metody pro kariérové poradce

Jaké metodické zdroje a zkušenosti můžeme využít při práci s uprchlíky z Ukrajiny? Jakými osvědčenými přístupy z Česka i Evropy se můžeme inspirovat?

Číst více

Začalo veřejné připomínkování Hlavních směrů revize RVP ZV

Expertní panel, ve kterém jsou zastoupeni učitelé, ředitelé, akademici a zástupci oborových asociací ve vzdělávání, připravil dokument Hlavní směry revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Číst více

Cedefop: náš pohled na učení se mění

Proč je třeba se ve světě potýkajícím se s onemocněním covid-19 zaměřit na interakci mezi pracovními místy, prací a učením, vysvětluje stručná zpráva Cedefopu.

Číst více

Strach z války – záznam z webináře

Problematiku strachu, jeho příznaky a zvládání, zejména v souvislosti s válkou, nám podrobně přiblížila lektorka a terapeutka Kristýna Farkašová z České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání.

Číst více

Ukrajinské ministerstvo školství spustilo velký projekt na podporu vzdělávání v době války

Projekt Učení bez hranic nabídne ukrajinským žákům od 14. března možnost vzdělávání prostřednictvím televize a online platforem.

Číst více

Zapojme všechny – Podpůrné pozice pro žáky s odlišným mateřským jazykem

V dalším podcastu nás Kristýna Titěrová seznámila s rolí dvojjazyčných asistentů pedagoga při začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, s učiteli češtiny jako druhého jazyka a adaptačními koordinátory.

Číst více