Aktuality
Spolupráce se školami se firmám vyplatí
Přilákat do svého týmu nové lidi, obzvlášť ty aktivní, je dnes snem personalistů. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, je spolupráce se středními, vyššími odbornými nebo vysokými školami. Efekt spolupráce je vidět spíše z dlouhodobého hlediska, ale firmám se vyplatí.
Fakulty doučují – studenti přinášejí do škol i novou energii
Do konce roku 2021 bylo doučeno 247 tisíc žáků na základních a středních školách. Do socializačních, adaptačních a dalších podpůrných aktivit bylo v prvním pololetí zapojeno 85 000 žáků.
Finsko: mezinárodní kompetence jako součást odborného vzdělávání
Finsko zavádí do všech programů odborného vzdělávání volitelnou kvalifikační jednotku, která umožní studentům získat pracovní zkušenosti v mezinárodním prostředí.
Francouzské odborné vzdělávání přehledně
V návaznosti na francouzské předsednictví Rady Evropské unie vydal Cedefop publikace o francouzském odborném vzdělávání.
Škola budoucnosti je o další krok blíž
Expertní panel MŠMT pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zpracoval podněty, které vzešly z veřejného připomínkování Hlavních směrů revize a dokument předal ministru školství.
Do soutěže Učme chemii atraktivně se můžete přihlásit až do konce července
Představenstvo SCHP ČR rozhodlo o prodloužení termínu podání přihlášek do soutěže a zároveň byla zvýšena odměna pro úspěšný projekt až na 50 000 Kč.
Zamknout hlavní vchod nestačí – zabezpečte školu i online
Co můžete udělat pro to, aby byla škola v bezpečí proti nepřátelským útokům i o prázdninách? Sledujte nové díly KYBcastu NPI ČR.
Služby Europassu včetně životopisu a e-portfolia jsou nově i v ukrajinštině
Ukrajinština je třicátým jazykem, ve kterém jsou dostupné evropské služby Europassu, konkrétně profil, životopis, motivační dopis a e‑portfolio.
Cedefop: vysoká důležitost celoživotního učení, ale nízká účast
Přestože se učení přikládá vysoká důležitost a existuje naléhavá potřeba dovedností, snahy motivovat dospělé k účasti na celoživotním učení selhávají, uvádí stručná zpráva Cedefopu.
Prevence digitální propasti – živě streamovaná debata
Co si představit pod označením „digitální propast“? A jak řešit prevenci digitální propasti na úrovni školy? Sledujte spolu s námi debatu a zapojte se do chatu.
Pracovníci NPI ČR představili v Senátu problematiku kurikula předškolního vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání byl tématem květnového semináře v Senátu Parlamentu České republiky.
Brněnský gymnazista uspěl v prestižní soutěži mladých vědců
Projekt Pavla Karáska z Gymnázia Brno získal druhou hlavní cenu v soutěži mladých vědců Regeneron ISEF v Atlantě.
Strana 20 z 35