Cedefop vyzývá zaměstnance, zaměstnavatele, studující a nezaměstnané k vyjádření jejich názoru na přidanou hodnotu mikrocertifikátů v rámci šetření, které potrvá do 15. ledna 2023.

Dotazník mikrocertifikáty

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání (Cedefop) zve zaměstnance, zaměstnavatele, studující (mládež i dospělé) a nezaměstnané osoby, aby se zúčastnili šetření o přidané hodnotě mikrocertifikátů.

Mikrocertifikát je doklad o výsledcích učení, které si člověk osvojil krátkou studijní zkušeností. Výsledky učení jsou hodnoceny na základě transparentních a jasně definovaných kritérií. Studijní zkušenosti vedoucí k mikrocertifikátům mají učícímu se člověku poskytnout konkrétní znalosti, dovednosti a kompetence, které reagují na společenské, osobní a kulturní potřeby nebo potřeby trhu práce. Vlastníkem mikrocertifikátů je učící se jedinec, který je může sdílet dalším subjektům. Mikrocertifikáty mohou existovat samostatně nebo se seskupovat do větších celků. Stojí na zajišťování kvality podle standardů dohodnutých v příslušném odvětví nebo oblasti činnosti.

Úloha mikrocertifikátů při usnadňování učení pro účely zaměstnání je téma významné studie zpracovávané Cedefopem. Jejím cílem je přispět k lepšímu pochopení role, kterou hrají mikrocertifikáty při podpoře vzdělávání, odborné přípravy a učení souvisejícího s trhem práce a se zaměstnáním. Projekt nabídne nové poznatky o vlastnostech mikrocertifikátů, jejich přidané hodnotě pro učící se jednotlivce a zaměstnance i o jejich dopadu na stávající kvalifikace a systémy uznávání.

Hlavním zaměřením studie je porozumění významu mikrocertifikátů pro učícího se jedince a podmínkám, které je třeba splnit, aby mikrocertifikáty podpořily učící se na jejich kariérní cestě životem a napříč různými oblastmi vzdělávání a zaměstnání. Velmi důležité je zachytit názor jednotlivých držitelů mikrocertifikátů, jakož i účastníků vzdělávání a osob na trhu práce.

Za tímto účelem probíhají čtyři šetření (zaměřená na různé cílové skupiny). Respondenti jsou vyzváni k vyplnění krátkého dotazníku, v němž zaznamenají své zkušenosti a vnímání role mikrocertifikátů při podpoře celoživotního učení.

Využijte této příležitosti a sdělte Cedefopu svůj názor. Dotazníky jsou k dispozici pod těmito odkazy (v angličtině):

Šetření bude probíhat do 15. ledna 2023. Chcete-li získat více informací k obsahu, obraťte se na experty Cedefopu:

  • Anastasia Pouliou: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Iraklis Pliakis: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Chcete vědět, co vás v budoucnu čeká na trhu práce a jaké dovednosti budou v budoucnu potřeba? Zajímá vás budoucnost odborného vzdělávání a možné scénáře jeho vývoje?

Přihlaste se k odběru newsletteru a už vám žádná novinka neunikne. Přečtěte si již vydané novinky z Evropy a prozkoumejte, čím se zabýváme v projektu ReferNet Česká republika

Další aktuality

07. říjen 2024

Skills Intelligence: nástroj pro odhalování budoucích kvalifikačních potřeb

Jaké kvalifikace budou v budoucnosti na trhu práce nejžádanější? A které dovednosti budou pracovníci potřebovat? Odpovědi přináší projekce budoucích kvalifikačních potřeb, které na celoevropské úrovni vytváří Cedefop.

Číst více

27. září 2024

Zahájili jsme druhý ročník kvalifikačního studia Lídr školy

Dvouletou cestu ke splnění kvalifikačních předpokladů a osvojení pedagogického leadershipu má nyní před sebou 72 nových studentů a studentek.

Číst více

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více