Proběhla první letní škola propojování formálního a neformálního vzdělávání

V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Ve dnech 21. až 23. srpna 2022 proběhl historicky první ročník letní školy zaměřené na podporu propojování formálního a neformálního vzdělávání. Útočiště jsme našli v Chaloupkách, centru pro ekologické vzdělávání. Upřímně nás potěšil zápal ze strany pedagogů, se kterým přistupovali k aktivnímu řešení úloh a problémů, které před ně byly kladeny. Pedagogové se v roli přímých účastníků seznamovali s některými programy, jež vznikly v rámci výzvy Budovaní kapacit II, vypsané MŠMT právě pro posílení propojování formálního a neformálního vzdělávání a jejich vzájemného obohacování.

Cílem metodického týmu NPI ČR bylo to, aby myšlenka projektu nezanikla, aby výstupy – což je 351 připravených programů – nezapadly, ale našly si své příjemce, realizátory v řadách učitelů, vychovatelů.

Účastníci načerpali zkušenosti, jak pracovat s místem, atmosférou, nastavovat prostředí důvěry, pracovat se zpětnou vazbou. Celkově byl metodický kurz hodnocen jako velmi zdařilý.

Dana Veselá


Přihlaste se na druhý, podzimní běh

Na podzim 26. až 28. září 2022 zavítáme do prostředí, jež nabízí Sluňákov – centrum ekologických aktivit města Olomouce, o.p.s.


Fotografie

01

03

02

 

Další aktuality

Britská inspirace: Jak začlenit nově příchozí žáky do vzdělávání

Představujeme vám 10dílný seriál, který připravili redaktoři webu Zapojmevšechny.cz na základě anglické Národní strategie podpory začleňování nově příchozích žáků do školní výuky.

Číst více

Pozvánka: Jak motivovat dospělé ke vzdělávání v Jihočeském kraji

Co udělat pro to, aby se dospělí více účastnili dalšího vzdělávání a celoživotního učení? Přijďte se inspirovat a diskutovat 13. října do Českých Budějovic.

Číst více

Jak na digitální kompetence na základní škole? Sledujte živou debatu u kulatého stolu

Co si představit pod pojmem digitální kompetence? Jak je implementovat do výuky? Jaký přínos mají digitální kompetence pro žáky? Sledujte debatu s učiteli, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti. 

Číst více

Proběhla první letní škola propojování formálního a neformálního vzdělávání

V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Číst více

Španělsko: revoluce v odborném vzdělávání a přípravě

Španělsko se stalo průkopníkem nového modelu odborného vzdělávání a přípravy.

Číst více