Rozvoj informatického myšlení probíhá u dětí již v předškolním vzdělávání. Na 1. stupni ZŠ se v současnosti na rozvoj informatického myšlení zaměřuje vzdělávací oblast Informatika. Je založen na aktivních činnostech v různých předmětech, při kterých žáci využívají informatické postupy a často je s rozvojem informatického myšlení nedáváme do souvislosti.

SPECIFICKÉ PRO PRVOSTUPŇOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Informatické myšlení na 1. stupni

Hosté kulatého stolu odpovídají na otázky, které se „točí“ kolem pojmu informatické myšlení. Dozvíte se, co si pod tímto pojmem můžete představit, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak konkrétně se rozvoj informatického myšlení promítá do výuky na 1. stupni.

Informatické myšlení nejen v informatice

Na 1. stupni ZŠ se výuka informatiky mimo jiné zaměřuje na rozvoj informatického myšlení. V krátkém videu si ukážeme typy úloh a zadání, se kterými se žáci setkávají v dalších oborech a při jejichž řešení je podporován rozvoj informatického myšlení. K naplňování cílů informatiky tak můžeme směřovat i mimo vyučovací hodiny, které jsou informatice věnovány.

Další aktuality

04. prosinec 2025

Inovace ve vzdělávání dospělých začíná změnou přístupu

Jak může komunitní učení, microlearning či virtuální realita obohatit vzdělávání dospělých? Konference ukázala, že zásadní inovace spočívají v přehodnocení zažitých postupů.

Číst více

14. listopad 2025

Spolupráce státu, obcí a komunit přináší konkrétní kroky ke spravedlivému vzdělávání

Spolu se zástupci ministerstva školství, ministerstva spravedlnosti a romských organizací jsme představili nový metodický přístup k desegregaci.

Číst více

12. listopad 2025

Nenechte si ujít: Umělá inteligence ve školním vzdělávání

Na prosincové konferenci představíme zkušenosti učitelů s využitím umělé inteligence ve školách. Uslyšíte příběhy z praxe, dostanete novou publikaci k tématu a bude moct otevřeně diskutovat o možnostech i rizicích AI ve výuce.

Číst více

10. listopad 2025

Přihlaste se: e-learningový průvodce tvorbou školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Praktický průvodce revidovaným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání je určený vedení škol a koordinátorům ŠVP a jeho cílem je pomoci jim při tvorbě školního kurikula.

Číst více

06. listopad 2025

Začalo celoevropské šetření vyučujících v odborném vzdělávání

Evropa se potýká s nedostatkem učitelů a učitelek v odborném vzdělávání. Celoevropské šetření se zaměřuje na jejich profesní rozvoj a pracovní podmínky a poprvé dává hlas tisícům z nich napříč 23 zeměmi, včetně Česka.

Číst více