Výuka češtiny jako druhého jazyka pro žáky-cizince.

Klíčová aktivita 4 je věnována vzdělávání a podpoře pedagogických pracovníků při začleňování žáků-cizinců (s odlišným mateřským jazykem) do společného vzdělávání prostřednictvím osvojování si českého jazyka jako druhého jazyka, prostředku interkulturního učení a nástroje pro osvojování si vzdělávacích obsahů (jazyk vyučování).

V rámci této aktivity se připravuje a pilotně ověřuje nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků-cizinců, popř. českých žáků bez znalosti češtiny; připravuje se program DVPP, ve kterém se pedagogičtí pracovníci naučí nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků používat; tvoří se metodické a výukové materiály na podporu výuky češtiny jako druhého jazyka pro pedagogické pracovníky; monitorují se pedagogické realizace podpůrných opatření (2. a 3. stupně) pro žáky-cizince – např. organizace výuky, metody, výukové materiály, hodnocení výsledků učení či připravenost pedagogů.

Cílem je zejména: připravit a pilotně ověřit nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků a žáků-cizinců, popř. českých žáků bez znalosti češtiny; připravit program DVPP pro využívání nástroje pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků-cizinců.

Finální výstupy projektu


Logolink OP VVV

Další aktuality

14. listopad 2025

Spolupráce státu, obcí a komunit přináší konkrétní kroky ke spravedlivému vzdělávání

Spolu se zástupci ministerstva školství, ministerstva spravedlnosti a romských organizací jsme představili nový metodický přístup k desegregaci.

Číst více

12. listopad 2025

Nenechte si ujít: Umělá inteligence ve školním vzdělávání

Na prosincové konferenci představíme zkušenosti učitelů s využitím umělé inteligence ve školách. Uslyšíte příběhy z praxe, dostanete novou publikaci k tématu a bude moct otevřeně diskutovat o možnostech i rizicích AI ve výuce.

Číst více

10. listopad 2025

Přihlaste se: e-learningový průvodce tvorbou školního vzdělávacího programu

Praktický průvodce revidovaným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání je určený vedení škol a koordinátorům ŠVP a jeho cílem je pomoci jim při tvorbě školního kurikula.

Číst více

06. listopad 2025

Začalo celoevropské šetření vyučujících v odborném vzdělávání

Evropa se potýká s nedostatkem učitelů a učitelek v odborném vzdělávání. Celoevropské šetření se zaměřuje na jejich profesní rozvoj a pracovní podmínky a poprvé dává hlas tisícům z nich napříč 23 zeměmi, včetně Česka.

Číst více

03. listopad 2025

Zveme vás na diskuse o připravované revizi základního uměleckého vzdělávání

Od listopadu 2025 se budeme potkávat online každý první čtvrtek v měsíci od deseti hodin se členy týmu revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání.

Číst více