Získali jsme možnost pořádat školení pro národní experty, které se zaměřuje na tvorbu vzdělávacích programů, testů a zkoušek v souladu se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky.
Třídenní školení od specialistů Evropského centra pro moderní jazyky (ECML) proběhne ve dnech 28.–30. 8. v Národním pedagogickém institutu ČR na Senovážném náměstí 25 v Praze.
Školení pro národní experty je realizováno v rámci členství České republiky v Evropském centru pro moderní jazyky při Radě Evropy v rakouském Grazu.
Co bude cílem workshopů?
- Porozumět modelu používání jazyka podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
- Pochopit akčně orientovaný přístup podporovaný SERR.
- Získat praktické pokyny a zkusit revidovat úkoly na základě hodnotících materiálů poskytnutých českými účastníky.
- Vyvinout platné položky související s SERR, které budou použity při jazykovém testování.
Komu je určeno?
- tvůrcům vzdělávacích programů
- školitelům budoucích i stávajících učitelů
- zkoušejícím u jazykových zkoušek a testů
- tvůrcům testových položek
- školním inspektorům
- tvůrcům politik.
V čem spočívá iniciativa RELANG?
V posledních letech se stal SERR nástrojem pro tvorbu strategií jazykového vzdělávání. Zvyšující se používání úrovní jazykových znalostí podle SERR vytvořilo situaci, kdy se veřejné orgány, zkušební ústavy, jazykové školy a univerzitní katedry v celé Evropě snaží uvést své učební osnovy a zkoušky cizích jazyků do souladu s SERR. Iniciativa RELANG nabízí zúčastněným stranám v členských státech Evropské unie a Evropském centru moderních jazyků školení o správném propojení jazykových testů a zkoušek s SERR a zkoumání vztahů mezi kurikuly cizích jazyků a SERR.
Další informace o iniciativě RELANG
Evropské centrum pro moderní jazyky
- ECML, rozšířená dílčí dohoda Rady Evropy, se nachází na rozhraní mezi politikou, výzkumem, vzděláváním učitelů a praxí. Má jedinečnou pozici působit jako katalyzátor reforem a pomáhat členským státům zavádět kvalitní jazykové vzdělávání.
- ECML zahrnuje a aktivně podporuje vícejazyčnost, kdykoli a kdekoli je to možné, jak formálně, tak neformálně.
- ECML uznává důležitost pedagogických přístupů, které jsou diferencované podle potřeb studentů a specifických jazykových kontextů (domácí/mateřský, druhý, zahraniční, regionální, migrace, v předmětech atd.). Oceňuje všechny, kteří pracují v oboru od předškolního vzdělávání až po vzdělávání dospělých, a přispívá k jejich profesionalizaci tím, že poskytuje přístup k inovativním zdrojům a příležitostem k rozvoji. Prostřednictvím svých sítí na národní a mezinárodní úrovni a prostřednictvím dialogu a výměny s příslušnými zainteresovanými stranami je ECML ideálně vybavené k tomu, aby fungovalo jako průkopnická instituce ve výuce a studiu jazyků.
Iniciativa spolufinancovaná Evropským centrem pro moderní jazyky a Evropskou komisí.