Cedefop vyhlašuje již šestý ročník fotografické soutěže o odborném vzdělávání

Cílem soutěže #CedefopPhotoAward je zviditelnit odborné vzdělávání a dát možnost žákům, studentům i dospělým ukázat jejich talent a užít si trochu zábavy po náročné koronavirové pandemii.

Do soutěže #CedefopPhotoAward se mohou hlásit týmy složené z nejvýše čtyř žáků, studentů nebo dospělých účastnících se dalšího vzdělávání, a to z Evropské unie, Norska a Islandu. Úkolem týmu je vytvořit originální fotopříběh ze čtyř až pěti fotografií a/nebo video do 60 vteřin, v němž hraje hlavní roli odborné vzdělávání, a ukázat v něm stejně jako v minulém ročníku své digitální a/nebo „zelené“ dovednosti (environmentální, vztahující se k životnímu prostředí), které si jeho členové během vzdělávání osvojili. 

Tento příběh následně autoři opatří komentářem v rozsahu sto slov s hlavní myšlenkou, která za jejich příběhem stojí. Může se jednat o projekt, který žáci vytvořili, zkušenost ze zahraniční stáže, ukázku získaných dovedností nebo toho, jak odborné vzdělávání ovlivňuje jejich život.

Příklady příspěvků do soutěže:

  • projekt, který studenti uskutečnili za pomoci „zelených“ nebo digitálních dovedností
  • skupinový projekt v rámci distančního vzdělávání, do něhož každý člen týmu přispívá na dálku zkušenost ze stáže v zahraničí jako součást odborného vzdělávání
  • studenti ztvární, jak odborné vzdělávání ovlivnilo jejich život
  • iniciativa na šetření energií nebo zdroji, na „ekologizaci“ pracovního nebo učebního prostředí
  • iniciativa využívající digitální technologie k obohacení procesu učení.

Hlavní ceny soutěže 

Dva vítězné týmy oceněné za nejlepší série fotografií se v doprovodu svých učitelů či tutorů zúčastní Evropského týdne odborných dovedností, který proběhne v roce 2022 a kde bude oznámen vítěz první ceny. Speciální cenu poroty za nejlepší video získá jeden tým, který se zúčastní zahájení mezinárodního filmového festivalu v březnu 2022 v Soluni.

Jak na to

Přihlásit se můžete do 12. prosince 2021. Do tohoto termínu je potřeba fotografie, případně i video nahrát do formuláře na tomto odkaze. Více informací najdete v podmínkách a pravidlech soutěže.  

Úspěch českých týmů v minulých ročnících soutěže 

V roce 2020 vyhrál získal český tým „Zala“ z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické z Ústí nad Labem speciální cenu poroty za svou sérii fotek s názvem „Zase spolu“ a s dalšími třemi týmy (z Polska, Řecka a Slovenska) se staly vítězi evropské soutěže. Podrobné informace o úspěších českého týmu najdete v článku na webu ReferNetu. Vítězné fotografie z roku 2020 si můžete prohlédnout v galerii na webu Cedefopu

V roce 2019 se mezi dvacet nejúspěšnějších účastníků soutěže dostaly dva týmy z českých odborných škol, konkrétně z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické, Ústí nad Labem, a ze Střední uměleckoprůmyslové školy Uherské Hradiště. Celkem se v roce 2019 soutěže zúčastnilo 112 týmů z 20 evropských zemí, dohromady 380 žáků odborných škol a 76 učitelů a tutorů. Z České republiky se soutěže zúčastnilo devět týmů.

Další aktuality

O jaké profese a obory bude v ČR zájem v roce 2030?

Cedefop Skills forecast zahrnuje odhad budoucích trendů zaměstnanosti podle sektorů, skupin povolání, jednotlivých zemí i odhady budoucí úrovně vzdělání a dostupné pracovní síly.

Číst více

Přihlaste se do soutěže Učme chemii atraktivně!

Soutěž pořádá Svaz chemického průmyslu České republiky. Cílem třetího ročníku je ukázat zajímavé náměty, jak efektivně učit chemii v prezenční i distanční formě.

Číst více

Zveme vás na webinář o rozvoji kariérových kompetencí

Rozvoj kariérových kompetencí je důležitým předpokladem pro dlouhodobou uplatnitelnost na trhu práce. Na webináři se zaměříme na možnosti zjišťování kariérových kompetencí u žáků, studentů a klientů. 

Číst více

Rakousko: nový systém řízení kvality na školách

Na rakouských školách byl ve školním roce 2021/2022 zaveden nový systém řízení kvality, který má pomoci dostát zvyšujícím se nárokům na školní vzdělávání.

Číst více

Vypravili jsme se do škol, které doučují navzdory epidemické situaci

Školy mají plné ruce práce se zvládáním hybridní výuky, kterou přinesla další vlna covidové pandemie. Přestože se personální a časové možnosti mnohdy zhoršují, doplňkový vzdělávací program pro rozšíření znalostí žáků pokračuje, nyní v rámci Národního plánu obnovy.

Číst více