Cílem soutěže #CedefopPhotoAward je zviditelnit odborné vzdělávání a dát možnost žákům, studentům i dospělým ukázat jejich talent a užít si trochu zábavy po náročné koronavirové pandemii.

Do soutěže #CedefopPhotoAward se mohou hlásit týmy složené z nejvýše čtyř žáků, studentů nebo dospělých účastnících se dalšího vzdělávání, a to z Evropské unie, Norska a Islandu. Úkolem týmu je vytvořit originální fotopříběh ze čtyř až pěti fotografií a/nebo video do 60 vteřin, v němž hraje hlavní roli odborné vzdělávání, a ukázat v něm stejně jako v minulém ročníku své digitální a/nebo „zelené“ dovednosti (environmentální, vztahující se k životnímu prostředí), které si jeho členové během vzdělávání osvojili. 

Tento příběh následně autoři opatří komentářem v rozsahu sto slov s hlavní myšlenkou, která za jejich příběhem stojí. Může se jednat o projekt, který žáci vytvořili, zkušenost ze zahraniční stáže, ukázku získaných dovedností nebo toho, jak odborné vzdělávání ovlivňuje jejich život.

Příklady příspěvků do soutěže:

  • projekt, který studenti uskutečnili za pomoci „zelených“ nebo digitálních dovedností
  • skupinový projekt v rámci distančního vzdělávání, do něhož každý člen týmu přispívá na dálku zkušenost ze stáže v zahraničí jako součást odborného vzdělávání
  • studenti ztvární, jak odborné vzdělávání ovlivnilo jejich život
  • iniciativa na šetření energií nebo zdroji, na „ekologizaci“ pracovního nebo učebního prostředí
  • iniciativa využívající digitální technologie k obohacení procesu učení.

Hlavní ceny soutěže 

Dva vítězné týmy oceněné za nejlepší série fotografií se v doprovodu svých učitelů či tutorů zúčastní Evropského týdne odborných dovedností, který proběhne v roce 2022 a kde bude oznámen vítěz první ceny. Speciální cenu poroty za nejlepší video získá jeden tým, který se zúčastní zahájení mezinárodního filmového festivalu v březnu 2022 v Soluni.

Jak na to

Přihlásit se můžete do 12. prosince 2021. Do tohoto termínu je potřeba fotografie, případně i video nahrát do formuláře na tomto odkaze. Více informací najdete v podmínkách a pravidlech soutěže.  

Úspěch českých týmů v minulých ročnících soutěže 

V roce 2020 vyhrál získal český tým „Zala“ z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické z Ústí nad Labem speciální cenu poroty za svou sérii fotek s názvem „Zase spolu“ a s dalšími třemi týmy (z Polska, Řecka a Slovenska) se staly vítězi evropské soutěže. Podrobné informace o úspěších českého týmu najdete v článku na webu ReferNetu. Vítězné fotografie z roku 2020 si můžete prohlédnout v galerii na webu Cedefopu

V roce 2019 se mezi dvacet nejúspěšnějších účastníků soutěže dostaly dva týmy z českých odborných škol, konkrétně z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické, Ústí nad Labem, a ze Střední uměleckoprůmyslové školy Uherské Hradiště. Celkem se v roce 2019 soutěže zúčastnilo 112 týmů z 20 evropských zemí, dohromady 380 žáků odborných škol a 76 učitelů a tutorů. Z České republiky se soutěže zúčastnilo devět týmů.

Další aktuality

17. duben 2025

Tři projekty NPI se dostaly do finále soutěže Úřednický čin roku 2024

Projekty Mapa spádovosti, Digitální nástroj pro tvorbu RVP a Podpora rovných příležitostí se probojovaly mezi finalisty ocenění, které uděluje Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra spolu s platformou Byro.

Číst více

15. duben 2025

Polsko podporuje rozvoj učitelů v odborném vzdělávání

Polsko se zaměřuje na přípravu učitelů v odborném vzdělávání s pomocí nových postgraduálních programů, pedagogické praxe či revize dalšího vzdělávání.

Číst více

08. duben 2025

Mezinárodní den Romů a rovný přístup ke vzdělávání

MŠMT a NPI připravily tematický vzdělávací materiál „Síla romských příběhů: Jak obohatit výuku a školní prostředí“, který byl rozeslán školám po celé republice.

Číst více

07. duben 2025

Konference k bezpečnosti ve školách: Prevence a zvládání mimořádných situací ve školách

Na krajském pracovišti NPI v Liberci proběhla 1. dubna 2025 odborná konference zaměřená na bezpečnost ve školách.

Číst více

03. duben 2025

Odhalit problémy se čtením dospělých pomůže příručka pro vzdělavatele

Každý čtvrtý dospělý v Česku má závažné problémy s porozuměním textu. Jak těmto lidem pomoci v rámci vzdělávání a poradenství? Návod přináší publikace zaměřená na rozpoznávání problémů se čtením u dospělých.

Číst více