Ve druhém ročníku DigiEduHacku zvítězila aplikace Navigatiq týmu NPI ČR

Vítězná aplikace týmu #21 pomáhá učitelům organizovat a individualizovat výuku, žákům umožňuje sdílet s učiteli informace k ideálnímu pochopení probírané látky a hodnotit výuku.

Druhý ročník hackathonu DigiEduHack letos proběhl online 9. a 10. listopadu. Zaměřil se na využití chytrých telefonů ve vzdělávání.

Přes sto účastníků z řad odborníků, učitelů i studentů bylo rozděleno do jedenácti týmů. 

Vítězem se stal projekt Navigatiq pro učitele a žáky základních, středních škol a gymnázií. Aplikace poskytuje učitelům informace, které jim pomohou kvalitně se připravit na výuku. Během hodiny pak učitelé mohou získávat od žáků zpětnou vazbu k pochopení probírané látky a reagovat na aktuální situaci individuálním přístupem. Po skončení hodiny využijí učitelé získané informace pro optimalizaci výuky.

Druhé místo obsadil chatbot Edu-AI, který má pomoci studentům před přijímacími zkouškami. Chatbot má přehled o tom, co už student umí, látku rozvrhuje do pravidelné výuky a samozřejmě komunikuje přes smartphone, takže je dostupný kdekoliv a kdykoliv.

Třetí místo zaujala profesní sociální síť pro studenty s názvem Conwo – jednoduchá a bezpečná sociální síť pro studenty středních škol, kde se mohou „vzájemně filtrovat“ podle zájmů, zkušeností a znalostí pro společné projekty, a díky tomu sestavit nejvhodnější tým.

Novinkou letošního roku bylo ocenění ve formě mentoringu, které mohly obdržet i týmy mimo stupínek vítězů. Společnost Oracle si pro svůj mentoring vybrala tým Comenio. Microsoft svůj čas věnuje řešení Emotivator a Acer bude dále pracovat s týmem, který vytvořil Red Monster kurz.


Druhý ročník DigiEduHack uspořádala organizace Czechitas společně s Národním pedagogickým institutem České republiky a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Partnery akce byly společnosti Microsoft, Nadace Avast, Acer, Educator, Česko.digital, Oracle, Hardwario, Jihomoravské inovační centrum, Bakaláři, The Global Exec., Grow with Google, Edookit (Unicorn) a O2 Chytrá škola.

Další aktuality

Cedefop: vysoká důležitost celoživotního učení, ale nízká účast

Přestože se učení přikládá vysoká důležitost a existuje naléhavá potřeba dovedností, snahy motivovat dospělé k účasti na celoživotním učení selhávají, uvádí stručná zpráva Cedefopu.

Číst více

Prevence digitální propasti – živě streamovaná debata

Co si představit pod označením „digitální propast“? A jak řešit prevenci digitální propasti na úrovni školy? Sledujte spolu s námi debatu a zapojte se do chatu.

Číst více

Pracovníci NPI ČR představili v Senátu problematiku kurikula předškolního vzdělávání

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání byl tématem květnového semináře v Senátu Parlamentu České republiky.

Číst více

Brněnský gymnazista uspěl v prestižní soutěži mladých vědců

Projekt Pavla Karáska z Gymnázia Brno získal druhou hlavní cenu v soutěži mladých vědců Regeneron ISEF v Atlantě.

Číst více

Celostátní přehlídka Středoškolské odborné činnosti představí nejlepší vědecké práce v 18 vědních oborech

Mladí vědci z celé České republiky se sejdou v červnu na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře.

Číst více