Digital Education Hack (DigiEduHack) je hackathon zaměřený na inovace ve vzdělávání. Letos proběhne 9. a 10. listopadu jako Smartphone: Škola v kapse.

Chytrý telefon má dnes téměř každý – žák, učitel i rodič. Jsou ale chytré telefony jen na hraní her a scrollování na sociálních sítích? Jak je inovativně využít ve škole, aby přispěly k rozvoji žáků, učitelů i rodičů? Na to se pokusí odpovědět DigiEduHack 2021.

Po úspěšném prvním ročníku DigiEduHacku se chystá pokračování hackathonu, letos s tématem využití chytrých telefonů ve škole. Cílem hackatonu bude návrh řešení, prototypu či hotového produktu pro inovativní využití chytrých telefonů ve škole, které bude realistické, snadno implementovatelné a inkluzivní. Veškeré informace jsou k dispozici na webové stránce DigiKoalice.

Účastnit se může každý, komu už bylo 15 let. Je možné se zapojit jako tým nebo jako jednotlivec. Znalost programování a IT určitě není podmínkou, ale hodí se to. V týmu by měl být alespoň jeden pracovník ze školství nebo člověk obecně aktivní v oblasti vzdělávání nebo veřejné správy s dobrými nápady. Vítáni jsou samozřejmě i lidé i z ostatních oborů, například z managementu, řízení projektů, marketéři a další.

V průběhu DigiEduHacku budou soutěžícím k dispozici tzv. létající mentoři z oboru IT i odborníci z oblasti vzdělávání, jejichž konzultaci si budete moct vyžádat. Dále bude účastníkům k dispozici background paper, který téma a výzvu DigiEduHacku popíše.

Zájemci se mohou přihlásit do 27. října 2021.

REGISTRACE

V pondělí 1. listopadu proběhne první online setkání s cílem se seznámit a začít tvořit týmy. V týdnu před DigiEduHackem budou probíhat zajímavé workshopy, webináře a akce pro soutěžící.

Program samotného DigiEduHacku začne 9. listopadu a skončí 10. listopadu večer. 

Na konci DigiEduHacku budou návrhy účastníků hodnoceny odbornou porotou složenou ze zástupců veřejného, neziskového i soukromého sektoru. Pro ta nejlepší řešení jsou připraveny štědré ceny od našich partnerů, a to včetně peněžité podpory ve výši 50 000 korun pro vítěze. Vítěz hackathonu má dále možnost soutěžit o titul globálního vítěze na mezinárodní úrovni. Porotci budou moci kromě výběru vítěze dávat své vlastní ceny v podobě například mentoringu nebo akceleračního programu pro zúčastněné týmy.

Další aktuality

06. červen 2025

Absolventi mohou v dodatku k osvědčení prokazovat svou kvalifikaci v IT oblasti

Od letošního roku mohou absolventi gymnázií prokazovat v celé Evropské unii svoje dovednosti v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Číst více

05. červen 2025

Evaluační nástroj pomáhá školám hodnotit praktické vyučování

Nový nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na pracovištích zaměstnavatelů nebo škol. Pracovníkům středních a vyšších odborných škol pomáhá zkvalitnit žákovskou praxi a také si připravit podklady pro Českou školní inspekci.

Číst více

04. červen 2025

Novela školského zákona přináší změny v oblasti financování škol a prvky modernějšího vzdělávání

Pokud novela projde Senátem a podepíše ji prezident, začne od roku 2026 platit nový způsob financování škol a školských zařízení. Změny mají za cíl také zajistit spravedlivější přístup ke vzdělávání, posílit jeho kvalitu a přiblížit výuku aktuálním potřebám žáků i společnosti.

Číst více

29. květen 2025

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Tématem je tentokrát podpora rovných příležitostí

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

23. květen 2025

Financování účasti dospělých ve vzdělávání: individuální vzdělávací účty

Individuální vzdělávací účty jsou nástrojem finanční podpory pro vzdělávání dospělých. Cedefop analyzoval jejich potenciál v pěti evropských zemích a upozorňuje na podmínky úspěšného zavádění i možné překážky.

Číst více