Dne 29. dubna 2025 byly na Portále NSK www.narodnikvalifikace.cz zveřejněny standardy následujících profesních kvalifikací:

Autorizující orgán Ministerstvo kultury

Samostatný knihovník katalogizátor / samostatná knihovnice katalogizátorka (72-008-R) revidovaný standard

Samostatný referenční knihovník / samostatná referenční knihovnice (72-009-R) revidovaný standard

Samostatný knihovník akvizitér / samostatná knihovnice akvizitérka (72-011-R) revidovaný standard

Samostatný knihovník pracovník / samostatná knihovnice pracovnice správy fondů (72-012-R) revidovaný standard

Samostatný knihovník správce / samostatná knihovnice správkyně digitální knihovny (72-018-R) revidovaný standard

Samostatný systémový knihovník / samostatná systémová knihovnice (72-019-R) revidovaný standard

Samostatný knihovník metodik / samostatná knihovnice metodička (72-020-R) revidovaný standard

Samostatný knihovník / samostatná knihovnice v knihovně pro děti (72-021-R) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo průmyslu a obchodu

Elektromontér/elektromontérka fotovoltaických systémů (26-014-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka skládaných krytin plechových (36-067-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka skládaných krytin vláknocementových (36-068-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka skládaných krytin z přírodní břidlice (36-069-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka krytí střech složitých tvarů krytinami z přírodní břidlice (36-070-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka skládaných krytin pálených a betonových (36-121-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka krytí střech složitých tvarů krytinami pálenými a betonovými (36-122-H) revidovaný standard

Pokrývač/pokrývačka krytí střech složitých tvarů krytinami vláknocementovými (36-123-H) revidovaný standard

Pracovník/pracovnice distančního zákaznického servisu (66-029-M) revidovaný standard

Důlní elektrikář/elektrikářka silnoproudých zařízení (21-091-H) omezena platnost

Autorizující orgán Ministerstvo zemědělství

Mechanizátor/mechanizátorka pro pěstební činnost (41-022-H) revidovaný standard

Mechanizátor/mechanizátorka výroby sazenic v lesních školkách (41-026-H) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo pro místní rozvoj

Animátor/animátorka v cestovním ruchu (65-045-M)

Realitní zprostředkovatel/zprostředkovatelka (66-042-M) revidovaný standard

Autorizující orgán Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost

Manažer/manažerka kybernetické bezpečnosti (18-015-T)

Analytik/analytička kybernetické bezpečnosti (18-016-T)

Architekt/architektka kybernetické bezpečnosti (18-017-T)

Technik/technička kybernetické bezpečnosti (18-018-N)

Auditor/auditorka kybernetické bezpečnosti (18-019-T)

Pracovník/pracovnice bezpečnostního dohledového centra informačních systémů (18-020-M)

Další aktuality

17. prosinec 2025

Rozvoj dovedností pro život: inspirace a tipy pro vzdělavatele dospělých

Dospělí čelí novým výzvám – od používání technologií po péči o zdraví. Příklady z terénu ukazují, jak jim mohou vzdělavatelé pomoci zvládat změny a rozvíjet dovednosti potřebné v běžném životě.

Číst více

17. prosinec 2025

Objevte 10 inovativních přístupů ve vzdělávání dospělých

Motivace dospělých ke vzdělávání stojí na kreativitě a ochotě hledat nové cesty. Sborník představuje příklady inovativních přístupů, které odpovídají na potřeby lidí v rychle se měnící společnosti.

Číst více

15. prosinec 2025

Sekce Národního metodického kabinetu ladily témata i pravidla tvorby vzdělávacích materiálů

V prvních listopadových dnech proběhla napříč jednotlivými sekcemi NMK série pracovních setkání, které se věnovaly klíčovým krokům souvisejícím s implementací revidovaného RVP.

Číst více

10. prosinec 2025

Finanční vzdělávání v Rakousku

Rakouský projekt se zaměřuje na finanční vzdělávání učňů, kteří byli dosud v této oblasti opomíjeni. E-learningové moduly inspirované praktickým životem posilují jejich finanční gramotnost a připravují je na samostatný život.

Číst více

04. prosinec 2025

Inovace ve vzdělávání dospělých začíná změnou přístupu

Jak může komunitní učení, microlearning či virtuální realita obohatit vzdělávání dospělých? Konference ukázala, že zásadní inovace spočívají v přehodnocení zažitých postupů.

Číst více