Podpora kurikulární práce škol
Projekt podpoří modernizaci obsahu, metod a forem vzdělávání ve školách se záměrem zlepšit úroveň klíčových kompetencí, znalostí a dovedností žáků a sekundárně snížit nerovnosti ve vzdělávání.
Proč nový projekt?
Učitelství je nesmírně náročné povolání s velkou časovou i energetickou náročností a obrovskou dávkou zodpovědnosti. Naše zkušenosti ukazují, že zájem učitelů a učitelek o jejich obor a o možnosti sdílet své zkušenosti s kolegy, je enormní. Proto přinášíme nové možnosti a formy podpory, které souvisí zejména s implementací nového RVP ZV.
Hlavním cílem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol je podpora škol v modernizaci vzdělávání. Školství se transformuje a směřuje od memorování faktů ke kompetenčně pojatému vzdělávání tak, aby si děti do budoucna uměly poradit v rychle se měnícím světě. A to nejen v profesním, ale také v osobním životě. Učitele, učitelky i ředitele a ředitelky má projekt podporovat například v týmové spolupráci, vzájemném učení a kolegiální podpoře.
Čtyři pilíře podpory
Zaměřujeme se na učitele a školní týmy a jejich rozvoj v oblasti vzdělávání. Poskytujeme jim inspiraci a praktickou podporu prostřednictvím různých nástrojů a metod. Společně hledáme nové přístupy a možnosti, jak efektivněji reagovat na výzvy moderního vzdělávání a přispět k tomu, aby žáci ve školách zažívali zajímavé, podnětné a smysluplné zážitky.
1. Kurikulum/ŠVP
Školní týmy inspirujeme prostřednictvím modelových školních vzdělávacích programů, které vycházejí ze zadání MŠMT. Pedagogickým sborům prezenčně i online ukážeme možnosti, jak s těmito programy pracovat a jak je ve školách využívat.
Další inspiraci a informace přineseme prostřednictvím prezenčního vzdělávání a formou online kurzů, webinářů, videonávodů, tutoriálů a dalších podpůrných materiálů.
2. Metodické kabinety
Propojujeme učitele a přispíváme k jejich profesnímu rozvoji prostřednictvím principů učící se komunity. Vytváříme prostředí, kde učitelé mohou posilovat svou profesní sebejistotu, sdílet zkušenosti, vzájemně se učit a inspirovat pro další profesní růst.
Sekce metodických kabinetů zahrnuje širokou škálu témat a prostřednictvím Národního a územních kabinetů poskytují platformy pro setkávání, spolupráci a další rozvoj učitelů.
Sekce metodických kabinetů
- Jazyk a komunikace;
- Kultura, umění a zdraví;
- Matematika a informatika;
- Předškolní a prvostupňové vzdělávání;
- Přírodní vědy;
- Společenské vědy.
Národní kabinet
Národní kabinet tvoří členi nominovaní vybranými institucemi jako jsou MŠMT, ČŠI, NPI ČR, CERMAT, fakulty vzdělávající učitele, asociace a další organizace a členi územních kabinetů.
Územní kabinety
Územní kabinety slouží jako platforma pro setkávání učících se skupin učitelů ve 35 územích a pro podporu pedagogů z ostatních škol.
Máte ve škole kolegy, kteří mají zajímavý způsob výuky a jejich zkušenosti by mohly být inspirativní i pro ostatní kolegy z jiných škol? Myslíte, že by je zajímalo, jak učí jejich kolegové a jak by se mohli společně dále rozvíjet? Doporučte jim spolupráci v metodických kabinetech.
Poslední volná místa najdete ZDE
3. Otevřené vzdělávací zdroje
Učitelům a odborné veřejnosti poskytneme snadno dostupnou databázi otevřených vzdělávacích zdrojů, která umožní jednoduché vyhledávání kvalitních materiálů v souladu s revidovaným RVP. Podle předem nastavených kritérií vyhodnotíme stávající otevřené vzdělávací zdroje, které byly vytvořeny v různých projektech, institucích a aktivitách. Učitelé na jednom místě najdou kvalitní vzdělávací materiály, které jsou v souladu s revidovaným RVP a jsou použitelné přímo ve výuce.
Ukážeme také, jak poznat či vytvořit kvalitní zdroj a jak správně ho využít ve výuce.
4. Jdeme dál společně
Prostřednictvím odborných panelů, setkávání a dalších forem spolupráce umožňujeme výměnu zkušeností, sdílení inspirativní praxe a aktuálních informací v klíčových tématech vzdělávací politiky.
Jaké jsou naše zásady?
- Spolupracujeme s učiteli a vedením škol, abychom zajistili, že je naše podpora užitečná a smysluplná.
- Podporujeme učící se komunity, ve kterých mohou učitelé sdílet zkušenosti, inspirovat se a podporovat.
- Zaměřujeme se na individuální přístup a kvalitu, aby naše materiály a podpora odpovídaly potřebám konkrétní školy a učitele a byly v souladu s revidovaným RVP.
- Průběžně vyhodnocujeme účinnost naší podpory, aby reagovala na aktuální potřeby učitelů.
- Rozvíjíme spolupráci a podporujeme aktivní komunikaci mezi různými partnery ve vzdělávání, abychom posílili efektivitu, synergii a koordinaci aktivit pro školy.
O projektu
Název projektu: Podpora kurikulární práce škol
Registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/22_005/0004756
Operační program: Operační program Jan Amos Komenský
Doba realizace projektu: 1. 4. 2023 – 30. 11. 2028
Aktuálně z projektu
Newsletter Pojďte dál, březen 2024
Manuál rozvoje členů metodických kabinetů
Projekt Podpora kurikulární práce škol vypracoval analýzu dostupných otevřených vzdělávacích zdrojů
Kontakty
Věra Štěpánová
týmová manažerka KA07 Péče o vztahy
+420 770 141 878
Sociální sítě