Specifika práce asistenta pedagoga při podpoře žáků s OMJ
Webinář je určen asistentům pedagoga, kteří pracují či se připravují pracovat s žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Účastníci se seznámí s rolemi a kompetencemi asistenta pedagoga v procesu začleňování těchto žáků do třídního kolektivu a školního prostředí. Zazní strategie, které podporují porozumění, adaptaci a aktivní zapojení žáků do výuky. Zdůrazníme význam spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem a představíme praktické ukázky a inspirace z praxe. Prostor bude věnován i společné diskuzi a sdílení zkušeností účastníků.
Blok 1 (90 min)
- Úvod do tématu vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, prožívání a potřeby těchto žáků.
 - Vymezení role a kompetencí asistenta pedagoga u žáků s OMJ.
 - Způsoby podpory žáků s OMJ při procesu začleňování (před příchodem, v prvních týdnech).
 
přestávka
Blok 2 (45 min)
- Způsoby dlouhodobé podpory žáků s OMJ ve výuce (základní principy práce s žáky s OMJ, spolupráce s pedagogem, spolupráce s rodiči, příklady dobré praxe).
 
Blok 3 (45 min)
- Představení vhodných materiálů a užitečných zdrojů pro práci s žáky s OMJ.
 - Diskuze a sdílení zkušeností z praxe účastníků.
 
                            Číslo webinářeB068-14-11-252 kód programuB068  | 
                                                        |
                            Garant
                                
                                    Mgr. Jesika Oulehlová  | 
                                                        |
                            Druh vzdělávání
  | 
                                                                
                            Typ webináře
  | 
                                    
Datum konání
19. listopadu 2025, 14:00–17:15
Cena
0,-Kč
                            
  | 
                        
                            
  | 
                    ||||
                            
  | 
                                                
                            
  | 
                                            ||||
                            
  | 
                        
                            
  |