Učím anglicky s jistotou: hravé metody a jazykové dovednosti pro učitele AJ od 1. ročníku ZŠ
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí
Anotace vzdělávacího programu:
Metodicko-jazykový seminář je speciálně navržen tak, aby učitele komplexně připravil na výuku anglického jazyka od 1. ročníku základních škol, a to v souladu s požadavky nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (2025). Cílí primárně na učitele s menšími zkušenostmi s výukou cizím jazykům na prvním stupni ZŠ nebo s nižší úrovní vlastních jazykových dovedností. Seminář poskytne účastníkům praktické nástroje a jistotu potřebnou pro plánování a realizaci výuky angličtiny v 1. a 2. ročníku ZŠ.
Během semináře si učitelé v bezpečném a podpůrném prostředí osvojí a prakticky vyzkouší řadu efektivních, hravých a věkově přiměřených aktivit, které jsou plně v souladu s moderními didaktickými postupy nového RVP ZV (2025). Program zahrnuje nácvik skupinových aktivit, praktické procvičení výslovnosti a upevnění nezbytné slovní zásoby. Důraz je kladen na smysluplné propojení výuky angličtiny s obsahem dalších předmětů. Po absolvování budou účastníci metodicky i jazykově připraveni zahájit výuku angličtiny u nejmladších žáků.
Program je strukturován do čtyř dnů po 8 vyučovacích hodinách a reflektuje klíčové cíle nového RVP ZV (2025) v oblasti anglického jazyka, jako je rozvoj receptivních dovedností (poslech s porozuměním) a produktivních dovedností (komunikace, reakce na pokyny). Každý den je rozdělen čtyř bloků:
První část (1 hodina)
Očekávání účastníků, prostor pro reflektování jejich aktuálních jazykových dovedností a připravenosti na výuku angličtiny v 1. a 2. ročníku ZŠ. Od 2. setkání prostor pro dotazy, které účastníky napadnou během domácí přípravy.
Druhá část (3 hodiny)
Jazyková příprava a recepce: Věnujeme se osvojení a procvičení nezbytné slovní zásoby a frází. Účastníci si rozšíří a upevní jazykové znalosti potřebné pro řízení třídy, organizaci aktivit a komunikaci s dětmi. Důraz je kladen na správnou výslovnost a varianty použití. Ke každému tématu obdrží učitelé tištěný zásobník slov a frází, což podpoří jejich připravenost na reakce žáků na krátké a jednoduché pokyny.
Třetí část (3 hodiny)
Metodický workshop a komunikace: Tato část je pojata jako aktivní workshop, kde si učitelé v bezpečném prostředí vyzkouší roli učitele v částečně připravených skupinových aktivitách. V praxi si vyzkouší, jak efektivně a hravě zapojit žáky do výuky a jak naplňovat cíle RVP ZV (2025) v reálné třídní situaci, včetně interakce a komunikativních cílů.
Čtvrtá část (1 hodina)
Reflexe účastníků, dotazy a diskuse. Účastníci obdrží individuální domácí úkoly zaměřené na další rozvoj jejich jazykových dovedností /dle individuálních potřeb a cílů RVP ZV (2025)/.
Tematické zaměření jednotlivých dnů s důrazem na propojení s RVP ZV (2025) se společnými tématy:
- 1. Den: Komunikace ve třídě - slovní zásoba pro organizaci třídy, pozdravy, žádosti, napomínání, hodnocení – klíčové pro vytvoření bezpečného a strukturovaného výukového prostředí.
- 2. Den: Výtvarná a Pracovní výchova a Prvouka - Slovní zásoba a pokyny pro výtvarné, pracovní aktivity a prvouku – podpora společných témat a mezipředmětových vztahů.
- 3. Den: Tělesná výchova a hry - Slovní zásoba a pokyny pro tělesnou výchovu a pohybové aktivity, stolní a karetní hry – rozvoj jazyka v kontextu pohybových a sociálních dovedností.
- 4. Den: Hudební, taneční a pohybová výchova a netradiční situace - Slovní zásoba a pokyny pro realizaci činností a neočekávané situace (bezpečnost, nevolnost, agrese) – připravenost na všechny aspekty školního života.
Číslo programuB112-03-13-252 Kód programuB112 |
|
Garant
Bc. Markéta Kuželková
778 461 066
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
19 a 20 ledna a 16 a 17 únor 2026-poslední termín upřesním
Cena
4200,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|