Rozvoj čtenářské a pisatelské gramotnosti - Jak podpořit rozvoj čtenářství u žáků mladšího školního věku
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
V rámci intervize se účastníci seznámí s pojetím Čtenářské a pisatelské gramotnosti v RVP ZV, se čtenářskými strategiemi. Budou schopni pracovat s knihou různými metodami, s přesahem do dalších vyučovacích předmětů.
Anotace vzdělávacího programu:
Lektorka se v intervizi zaměří na typy strategií, jejichž prostřednictvím můžeme u žáků mladšího školního věku rozvíjet čtenářskou gramotnost. Diskutovat budeme, jaké čtenářské dovednosti u žáků rozvíjet, aby stali dobrými čtenáři.
Témata intervize:
- Čtenářská a pisatelská gramotnost v kontextu RVP ZV.
- Teoretická východiska porozumění textu - čtenářské strategie - předvídání, vizualizace, usuzování, kladení otázek, shrnování.
- Praktické ukázky práce s knihami, s následným přesahem do dalších vyučovacích předmětů – mezipředmětové vztahy.
- Čtenářské dílny, další metody a aktivity vhodné pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
- Společná diskuze mezi účastníky, sdílení vlastních zkušeností a využívaných aktivit.
Území: Beroun, Příbram, Praha-západ
Číslo programuA316-95-123-252-INT-04 Kód programuA316 |
|
Garant
Mgr. Lucie Bavorová
723 360 272
723 360 272
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
6. listopadu 2025, 13:00–16:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|