Český jazyk a literatura v revidovaném RVP ZV
Hashtagy: #revizervpzv #systemovazmena #pojetirevizevoboruCJ #cilerevize #integracnipojeti #komunikacniprincip #redukceuciva #ovuajejichcharakteristika #inspiraceprovyucujicí
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování workshopu budou účastníci schopni interpretovat změny v revidovaném pojetí RVP ZV v oboru ČJL. Pochopí východiska revize v oboru a porovná připravované změny se současným stavem.
Absolventi workshopu schopni informovat ostatní pedagogy o pojetí revize v oboru, a to jak z koncepčního hlediska, tak z hlediska využití v praxi.
Anotace vzdělávacího programu:
- Obecné informace o revizích RVP: délka zpravidla 1 vyučovací hodina
- Čím se liší návrh revize od stávajícího znění: nové uspořádání, nové kategorie obsahu, důraz na doklady o učení, uzlové body atd.
- Jaký je povinný základ a co to znamená pro ŠVP, resp. Učební plán školy, nutnost redukce učiva/ učební látky
- Jaké jsou kategorie vzdělávacího obsahu a jak se s nimi má pracovat
- Vazba oborového obsahu na klíčové kompetence
- Vazba oborového obsahu na základní gramotnosti
- Vazba oborového obsahu na průřezová témata
- Charakteristika oboru v revidovaném kurikulu: zpravidla 1 vyučovací hodina.
- Jak se liší od stávajícího znění RVP
- Očekávané výsledky učení v oboru: zpravidla 1,5 vyučovací hodiny.
-
- Způsoby naplňování OVU – konkrétní příklad (lze využít materiálu vznikajícího v Národních kabinetech – ilustrativní výukové jednotky)
- Plánování kurikula: jak naplňovat OVU
- Vazby oborového OVU na KK/ ZG/ PT
- Vazba na 1.stupeň ZŠ
- Modelové ŠVP
- Kam dále: zpravidla 0,5 vyučovací hodiny – odkazy na těsnou metodickou podporu a další formy metodických podpor
Území: Opava, Bruntál
Územní metodický kabinet: Společenské vědy
Číslo programuA873-95-204-252-WS-14 Kód programuA873 |
|
Garant
PhDr. Hana Heiderová, Ph.D.
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
20. listopadu 2025, 16:00–19:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|