Krajský odborný panel

Učící se komunity v praxi (Moravskoslezský kraj)

Typ vzdělávacího programu: Krajský odborný panel

Anotace vzdělávacího programu:

Krajský odborný panel IPs Podpora kurikulární práce škol vytváří prostor pro výměnu zkušeností v odborné komunitě, pro sdílení inspirativní praxe a přiblížení aktuálních výstupů a informací z realizace projektu do regionů. Nosným tématem krajského odborného panelu je téma "Učící se komunity v území", tentokrát s akcentem na podporu formativního přístupu ve školách.

Panel je tematicky rozdělen do dvou celků.

Blok I

Jak učit podle nového RVP ZV: Inspirace ze školy, která už začala (Mgr. Helena Alžběta Valášková) – 14:30 – 16:15

  • RVP ZV očima ředitelky školy: Co se osvědčilo při zavádění změn

Jak ve škole smysluplně a systémově zavádět výuku podle revidovaného RVP ZV? Program je připraven od ředitelů pro ředitele škol a nabízí inspiraci z prostředí školy, která se do změny již pustila.

  • Účastníci získají praktický vhled do plánování změn, práce s pedagogickým týmem a tvorby školního vzdělávacího programu v souladu s novým kurikulárním rámcem. Součástí programu je i sdílení konkrétních zkušeností se zapracováním klíčových změn v oblasti kompetenčního pojetí výuky, vzdělávacích oblastí, klíčových kompetencí, gramotností a průřezových témat.

Jak učit podle nového RVP ZV: Inspirace ze školy, která už začala (Mgr. Pavlína Pokorná) – 16:30 – 17:15

  • RVP ZV: Jak vypadá změna výuky v praxi z pohledu učitele. Workshop otevře pohled do každodenní praxe učitele, který vyučuje podle revidovaného RVP ZV. Účastníci se seznámí s tím, jak lze nově strukturovat učivo, jak přirozeně začleňovat gramotnosti a průřezová témata do běžných hodin i jak vést žáky k větší aktivitě a odpovědnosti. Program nabídne konkrétní ukázky a zkušenosti z výuky, které mohou posloužit jako inspirace při zavádění změn ve škole. 

 

Blok II

Jak fungují učící se komunity (Mgr. Jiří Karen, PhD., Mgr. Martin Vonášek) – 14:30 – 17:00

  • Učící se komunity představují v českém školství slibný nástroj profesního rozvoje učitelů. Členové Územních metodických kabinetů Jiří Karen a Martin Vonášek se podělí o zkušenosti z projektu Dějepis+. Uvedou, s jakými obtížemi se setkávali a jak museli původní modely učících se komunit přizpůsobovat realitě škol. Na daných příkladech ukáží, že úspěch nestojí pouze na metodice, ale i na drobných organizačních a motivačních krocích, které pomáhají komunity dlouhodobě udržet.
  • V druhé části panelu se zaměří na další možnosti rozvoje učících se komunit a představí nejnovější model vznikající v rámci iniciativy Vzájemné učení+. Účastníci získají praktické know-how, inspiraci i konkrétní tipy, jak učící se komunity zakládat, koordinovat a systematicky rozvíjet.

Území:

Číslo programu

U20-93-20-252-KOP-02

Kód programu

U20

Garant

MgA. Jitka Rosenbaumová


Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Ostrava
Datum konání

10. listopadu 2025, 14:30–17:15

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

3

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Helena Alžběta Valášková
  • Mgr. Pavlína Pokorná
  • Mgr. Jiří Karen, PhD.
  • Mgr. Martin Vonášek

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Ostrava, Blahoslavova 1576/2

icon map pin

MAX účastníků

40

icon map pin

Cílová skupina
realizátoři MAP, ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, učitelé všech druhů a typů škol, učitelé všech druhů a typů škol, zaměstnanci NPI ČR, zástupci ČŠI, zástupci samosprávy, zástupci vysokých škol

Přihlásit se