Krajský odborný panel
Učící se komunity v praxi (Moravskoslezský kraj)
Typ vzdělávacího programu: Krajský odborný panel
Anotace vzdělávacího programu:
Krajský odborný panel IPs Podpora kurikulární práce škol vytváří prostor pro výměnu zkušeností v odborné komunitě, pro sdílení inspirativní praxe a přiblížení aktuálních výstupů a informací z realizace projektu do regionů. Nosným tématem krajského odborného panelu je téma "Učící se komunity v území", tentokrát s akcentem na podporu formativního přístupu ve školách.
Panel je tematicky rozdělen do dvou celků.
Blok I
Jak učit podle nového RVP ZV: Inspirace ze školy, která už začala (Mgr. Helena Alžběta Valášková) – 14:30 – 16:15
- RVP ZV očima ředitelky školy: Co se osvědčilo při zavádění změn
Jak ve škole smysluplně a systémově zavádět výuku podle revidovaného RVP ZV? Program je připraven od ředitelů pro ředitele škol a nabízí inspiraci z prostředí školy, která se do změny již pustila.
- Účastníci získají praktický vhled do plánování změn, práce s pedagogickým týmem a tvorby školního vzdělávacího programu v souladu s novým kurikulárním rámcem. Součástí programu je i sdílení konkrétních zkušeností se zapracováním klíčových změn v oblasti kompetenčního pojetí výuky, vzdělávacích oblastí, klíčových kompetencí, gramotností a průřezových témat.
Jak učit podle nového RVP ZV: Inspirace ze školy, která už začala (Mgr. Pavlína Pokorná) – 16:30 – 17:15
- RVP ZV: Jak vypadá změna výuky v praxi z pohledu učitele. Workshop otevře pohled do každodenní praxe učitele, který vyučuje podle revidovaného RVP ZV. Účastníci se seznámí s tím, jak lze nově strukturovat učivo, jak přirozeně začleňovat gramotnosti a průřezová témata do běžných hodin i jak vést žáky k větší aktivitě a odpovědnosti. Program nabídne konkrétní ukázky a zkušenosti z výuky, které mohou posloužit jako inspirace při zavádění změn ve škole.
Blok II
Jak fungují učící se komunity (Mgr. Jiří Karen, PhD., Mgr. Martin Vonášek) – 14:30 – 17:00
- Učící se komunity představují v českém školství slibný nástroj profesního rozvoje učitelů. Členové Územních metodických kabinetů Jiří Karen a Martin Vonášek se podělí o zkušenosti z projektu Dějepis+. Uvedou, s jakými obtížemi se setkávali a jak museli původní modely učících se komunit přizpůsobovat realitě škol. Na daných příkladech ukáží, že úspěch nestojí pouze na metodice, ale i na drobných organizačních a motivačních krocích, které pomáhají komunity dlouhodobě udržet.
- V druhé části panelu se zaměří na další možnosti rozvoje učících se komunit a představí nejnovější model vznikající v rámci iniciativy Vzájemné učení+. Účastníci získají praktické know-how, inspiraci i konkrétní tipy, jak učící se komunity zakládat, koordinovat a systematicky rozvíjet.
Území:
Číslo programuU20-93-20-252-KOP-02 Kód programuU20 |
|
Garant
MgA. Jitka Rosenbaumová
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
10. listopadu 2025, 14:30–17:15
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|