Prvky činnostního učení a hravé aktivity ve výuce matematiky v 1. ročníku ZŠ
Typ vzdělávacího programu: Kolegiální hospitace
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování vzdělávacího programu bude účastník:
- • schopen využít konkrétní prvky činnostního učení a hravých aktivit ve výuce matematiky v 1. ročníku ZŠ,
- • umět efektivně rozhodnout, které konkrétní didaktické pomůcky využít v rámci činnostního učení ve výuce matematiky v 1. ročníku ZŠ,
- • umět zvolit v průběhu výuky vhodné jednoduché formy sebehodnocení žáků.
Anotace vzdělávacího programu:
1. Příprava na hospitaci
- • Stanovení cíle hospitace
- • Doporučení, co pozorovat a na co se zaměřit
- • Stanovení pravidel spolupráce
- • Popis využívaných metod a způsobů práce lektora
2. Vlastní návštěva ve výuce a pozorování
- • Seznámení se strukturou pozorovaného vyučovacího bloku
- • Seznámení s využívanými didaktickými pomůckami
- • Praktické ukázky prvků činnostního učení a hravých aktivit ve výuce matematiky (individuální, párové i skupinové aktivity)
- • Jednoduché formy sebehodnocení žáků, evaluace vyučovacího bloku
3. Reflexe po hospitaci
- • Doporučení pro praxi
- • Využití pozorovaných metod v dalších ročnících 1. stupně ZŠ
- • Využití pozorovaných metod při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- • Využití pozorovaných metod při práci s heterogenní třídou
- • Diskuze a reflexe
- • Vyhodnocení pozorovaných zkušeností a poznatků
- • Konkrétní doporučení pro praxi
4. Závěrečná reflexe
Území: Česká Lípa, Liberec
Územní metodický kabinet: Jazyky a komunikace
Číslo programuA319-95-171-252-KH-01 Kód programuA319 |
|
Garant
Mgr. Lucie Musilová
773 093 999
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
31. října 2025, 08:00–11:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|