Koučování v učitelské praxi: Základy koučování a aplikace koučovacích principů pro pedagogické pracovníky
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Tento kurz je určen pro pedagogické pracovníky, kteří chtějí rozšířit své dovednosti o základy koučování a efektivně je využít ve své učitelské praxi. Během intenzivního programu se účastníci seznámí s tím, co koučování znamená, jak se liší od mentorství a poradenství a jakou roli může hrát při rozvoji žáků. Osvojí si klíčové koučovací dovednosti, jako je aktivní naslouchání, kladení otevřených otázek a poskytování efektivní zpětné vazby.
Zvláštní pozornost je věnována modelu GROW, který učitele naučí, jak efektivně vést žáky k dosažení jejich cílů a hledání řešení. Důraz je kladen na praktické techniky, které podporují sebereflexi a motivaci žáků, a na to, jak koučovací přístup začlenit do každodenní výuky i řešení problémů. Kurz zakončí závěrečná diskuse a reflexe, které pedagogům pomohou ujasnit si, jak využít nové dovednosti ve svém školním prostředí.
1. Úvod do koučování pro pedagogy
- Co je koučování a jak se liší od jiných přístupů (poradenství, mentorství).
- Význam koučování ve školním prostředí.
- Přínosy pro pedagogy a žáky.
Cíl: Získat základní povědomí o koučování a jeho roli v pedagogické praxi.
2. Základní koučovací dovednosti
- Aktivní naslouchání.
- Kladení efektivních, otevřených otázek.
- Poskytování zpětné vazby.
- Empatie a podpora sebereflexe u žáků.
Cíl: Rozvoj základních komunikačních dovedností pro využití v koučovacím rozhovoru.
3. Model GROW a jeho aplikace v praxi
- Co je model GROW (Goal, Reality, Options, Will).
- Jak model použít při koučování žáků pro stanovení cílů a hledání řešení.
- Příklady z praxe a simulované rozhovory s využitím modelu.
Cíl: Naučit se prakticky využívat koučovací model pro efektivní vedení žáků.
4. Praktický nácvik koučování a další koučovací nástroje
- Koučovací techniky pro podporu sebereflexe a motivace žáků.
- Jak koučovací přístup zakomponovat do každodenní výuky.
- Práce s individuálními potřebami žáků (motivace, rozvoj, řešení problémů).
- Jak hodnotit a sledovat efektivitu koučování.
Cíl: Učitelé se naučí, jak efektivně začlenit koučování do výuky a vztahů se žáky.
5. Závěrečná diskuse a sebereflexe
- Reflexe získaných dovedností.
- Diskuse o tom, jak budou účastníci koučování implementovat ve své praxi.
- Závěrečné otázky a sdílení nápadů.
Cíl: Posílit schopnost účastníků používat koučovací techniky v učitelské praxi a podpořit jejich sebereflexi.
Číslo programuB055-04-14-252 Kód programuB055 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
23. října 2025, 8:00–14:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|