Specifické poruchy učení - prakticky

Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Seminář je zaměřený na teoretickou a zejména praktickou část.

  • Uvedení do problematiky (základní pojmy, definice, orientace v odborné terminologii).
  • Specifické poruchy učení, metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie. 
  • Spolupráce školy a školských poradenských zařízení (PPP, SPC, KPPP).
  • Pozorování a předcházení specifických poruch učení, základy pedagogické diagnostiky v běžné třídě; metody rozvíjení psychických funkcí, které ovlivňují proces osvojování čtení, psaní a počítání (zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace aj.).  
  • Depistáž - vyhledávání žáků se SVP. Nadaní žáci, specifické poruchy učení a děti s odlišným mateřským jazykem.
  • Pomůcky pro žáky s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií, tvorba pomůcek - doporučení zdrojů.
  • Možnosti spolupráce s AP, školní poradenské pracoviště a jeho role ve škole.
  • Závěrečné hodnocení, získávání zpětné vazby účastníků semináře.

 

Číslo programu

K24-03-14-252-03

Kód programu

K24

Garant

Mgr. Sylvie Vágnerová

608 083 411
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

19. ledna 2026, 8:30–13:15

Cena

1050,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

6

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Eliška Pilíková

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Plzeň, Čermákova 18

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se