Úvod do problematiky nadání v MŠ
Seminář a workshop zaměřený na rozvoj nadání u dětí v předškolním a mladším školním věku
Hashtagy: #nadání
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář a workshop Úvod do problematiky nadání pro Mateřské školy je zaměřený na základní orientaci v dané problematice a na rozvoj nadání u dětí v předškolním a mladším školním věku. Účastníci semináře se seznámí s definicemi nadání, talentu a inteligence, získají přehled o legislativním rámci a klíčových teoretických modelech nadání. Vzdělávací program je rozdělen do dvou částí. V obou blocích budou mít účastníci možnost se aktivně zapojit do činností a diskuse.
Seminář se věnuje také charakteristice nadaných dětí, jejich specifickým potřebám v předškolním věku a základním pedagogickým přístupům, které umožňují podporovat jejich rozvoj v prostředí mateřských škol. Tento seminář poskytne pedagogům potřebné znalosti a dovednosti pro práci s nadanými dětmi.
Teoretická část:
1) Úvod do problematiky a základní terminologie.
Kromě úvodní teorie si odpovíme na několik otázek. Například - co je nadání a co je talent? Kdo může být nadaný? Kde se můžu o tomto tématu dozvědět více?
2) Identifikace nadaných.
Kdy se dá nadání poznat? Čeho si všímat a na koho se obrátit? Od kolika let lze nadání rozvíjet? V této části si nejen odpovíme na zmíněné otázky, ale budeme sdílet zkušenosti s identifikací nadaných.
3) Možné problémové chování.
Někdy se nadání projevuje tak jak bychom to nečekali. Možná to není obyčejné zlobení.
Uvedeme si příklady z praxe.
4) Význam podpory nadaných a rozvoje nadání.
Proč je podpora tak důležitá a jak s ní začít již zítra? Jaké jsou možnosti a metody v oblasti podpory nadání?
Praktická část:
1) Jak vybírat hry a hračky, které rozvíjí nadání a intelekt.
Povíme si nejen na co si dát při výběru pozor, ale vybrané hry si i zahrajeme.
2) Inspirace a výroba her.
Ukážeme si a zahrajeme některé hry, které jsou „doma vyrobené“. Řekneme si jak na to, co rozvíjejí a na co při jejich navrhování dbát.
3) Využití aktivit pro rozvoj nadání v probíraných tématech.
Jak aktivity využít, přizpůsobit či upravit, aby děti bavily? Zkusíme si sestavit plán obsahující aktivity pro rozvoj nadání na určité téma pro různé příležitosti (běžná výuka, besídka a jiné).
Číslo programuA590-51-14-251 Kód programuA590 |
|
Garant
Mgr. Helena Marie Adjal
770 143 702
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
22. května 2025, 9:00–14:30
Cena
1100,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|