Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky na 2. st. ZŠ

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí

Anotace vzdělávacího programu:

Máte ve třídě cizince (jednoho či několik) a přemýšlíte, jak zapojit žáky s odlišným mateřským jazykem do výuky, aby se ve vaší hodině každý něco naučil?

V průběhu semináře se účastníci seznámí s možnostmi práce s jazykově heterogenní třídou na druhém stupni ZŠ. Získají tipy na to, jak se věnovat výkladu látky, procvičování a fixaci včetně samostatných úkolů pro žáky, tvorbě pracovních listů apod. 

1. část: Jakým barierám čelí děti s odlišným mateřským jazykem. Jak tyto bariéry překonávat a na co nezapomenout v adaptační fázi žáků cizinců.

2. část: Na praktických příkladech z různých předmětů bude představeno, jak konkrétně formulovat cíle pro žáka s OMJ, a to jak pro začátečníka, tak pro pokročilého, a jak tyto cíle pomohou při hodnocení žáků. 

3. část: Techniky a metody, kterými lze dosáhnout vytyčených cílů.

4. část: Konkrétní příklady pracovních listů – kde je hledat, jak s nimi pracovat, jak je vytvářet. Vzájemné sdílení zkušeností.


Číslo programu

A410-14-14-241

Kód programu

A410

Garant

Mgr. Miroslava Sklenářová

775 571 656
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

4. června 2024, 13:30–16:30

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Lucie Sichingerová

icon map pin

Místo konání

MAS Český les, z. s. Chodské náměstí 75 344 01 Domažlice

icon map pin

MAX účastníků

30

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se