“A proč se to mám naučit”?
Motivace žáků jako předpoklad učení se znalostem.
Hashtagy: #motivaceapamet #motivacezaku #jaksizapamatovatznalosti
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
1. vyučující uvažuje o vhodné motivaci žáků/ komunikaci s žáky jako klíči k tomu, co si skutečně osvojí za znalosti
2. vyučující si konkrétně uvědomí negativa, která sebou nese dril a biflování ve výuce, respektive jejich neefektivnost při osvojení znalostí ze strany svých žáků
3. porozumí, jak obvykle funguje krátkodobá a dlouhodobá paměť žáků, z hlediska poznání kognitivních a jiných věd
4. připomene si nebo je seznámen s dělením znalostí v rámci tzv. revidované Bloomovy taxonomie, v porovnání s její verzí před revizí
5. vyzkouší si některé aktivity zaměřené na výuku znalostí, v režimu podobném vyučovací hodině (zážitkově pojatým způsobem, v simulované roli svých žáků)
6. uvažuje konkrétně a aktivně o využití aktivit a poznatků ze semináře ve své výuce
7. reflektuje a usiluje rozvíjet ve své učitelské praxi svoji komunikaci s žáky, tak, aby je podporoval co nejvíce v osvojení znalostí
Území: Prostějov, Přerov, Jeseník, Olomouc, Šumperk
Anotace vzdělávacího programu:
První blok (9-10) - seznámení
Úvodní aktivita zaměřená na seznámení s tématem (zvědomění mnohostí potřeb).
Model pracovní a dlouhodobé paměti (jak funguje zapamatování a vybavování si znalosti dle poznatků kognitivních a jiných věd).
Druhý blok (10-11:30) - fokus na motivaci
Seznámení s vlivnými teoriemi motivace v pedagogické psychologii (teorie zájmů, teorie očekávané hodnoty, sebepotvrzující teorie) a pojmy (vnější a vnitřní motivace, růstové nastavení mysli, vědomí vlastní účinnosti).
Aktivity na aplikaci těchto teorií pro výuku a plánování hodin.
Společná reflexe bloku.
Třetí blok (11:30-13:00) - fokus na znalosti
Revidovaná Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů a její propojení s teoriemi motivace.
Kontextualizační aktivity do hodin - flashcards, živé pexeso, Timeline ad.
Reflexe vybraných čtyř přístupů ke kontextualizaci
Čtvrtý blok (13:00-14:00) - lekce
Účastníci si prakticky vyzkouší pojetí výuky zaměřené na práci s motivací (lektor jako učitel, učitelé se mohou vcítit do role žáků).
Pátý blok (14:00-15:00) - vyhodnocení
Reflexe lekce ve skupinkách.
Možnosti, jak rozvíjet motivaci žáků a kudy je vést k osvojení znalostí.
Výzvy, aneb jak další zaměření výuky na znalosti ovlivní revize RVP?
Číslo programuA315-95-211-241-KWS-03 Kód programuA315 |
|
Garant
Mgr. Bc. Michaela Foglová
737 584 358
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
10. června 2024, 9:00–15:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|