Vzájemně se učit
Jak učit lépe, a co sebou nese jít na to badatelsky
Hashtagy: #vzajemneuceni #zazitkovyseminar #dejepis #badatelstvi
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Cíl vzdělávacího programu:
1. Účastníci si ujasní koncept badatelské výuky, na příkladu dějepisu
2. uvědomí si častý miskoncept spojený s badatelskou výukou a tradiční výukou jako výukových opozit
3. vyzkouší si zážitkově v roli svých žáků konkrétní lekci v reálném 45minutovém formátu
4. odnáší si konkrétní a prakticky odzkoušenou lekci, kterou si snáze adaptuje pro svoji výuku
5. pochopí, že badatelská výuka není samospasný typ výuky, a že její aplikace s sebou nese určité výzvy
Území: Praha 3, Praha 9, Praha 8
Anotace vzdělávacího programu:
1. úvod (60 minut)
- uvítací/ seznamovací aktivita (co chápeme badatelskou výukou)
- situace: potřebujeme odučit lekci z dějepisu – povede se to lépe, pokud na to půjdeme badatelsky?
(vysvětlení principů E-U-R a připomenutí obvyklého vymezení bada-výuky vůči tradičnímu-výkladovému pojetí)
2. zážitková zkouška výuky (45 minut)
(lektor jako učitel, učitelé jako žáci)
- bude využita hotová badatelská lekce, na níž si účastníci zažijí badatelské pojetí výuky
3. společná reflexe (90 minut)
- rozbor fází lekce ve strukturované diskuzi (případně po přípravě ve skupinách)
- silné stránky a rezervy
- možnosti a příležitosti: co nabízí výuka zaměřená na rozvoj (historické) gramotnosti
- další výzvy: s čím se musí dále popasovat učitel při zavádění badatelské výuky
Číslo programuA318-95-112-241-WS-01 Kód programuA318 |
|
Garant
Mgr. Petr Sedlák, PhD.
775 874 819
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
3. června 2024, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|