Webinář Dítě s mutismem v běžné mateřské škole

Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání

Anotace vzdělávacího programu:

Obsah dvoudenního webináře:

1. den

1. blok   (90 minut)


  • Ontogenetický vývoj řeči, proces osvojování řeči a jazyka, vývoj v raném, a předškolním věku z hlediska jazykových rovin


Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)

2. blok (90 minut)

Dítě s diagnózou mutismus. Definice, příčiny, formy, příznaky, diagnostika, diferenciální diagnostika, specifika, terapie, interdisciplinární spolupráce. Příklady z logopedické praxe (kazuistiky), nejčastější chyby a omyly, rizikové faktory se zaměřením na mutismus.

2. den

1. blok (90 minut)

Předškolní vzdělávání dětí s mutismem, podpůrná opatření a jejich obsah, naplňování podpůrných opatření (metody výuky, forma vzdělávání, organizace výuky, hodnocení). Kruhový model spolupráce (dítě, logoped, škola, zákonní zástupci)

Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)

2. blok (90 minut)

Metodická část. Zásadní přístupy a opatření využívané u dítěte s mutismem v předškolním věku. Metodické postupy a speciální hry upravené pro logopedickou intervenci u dětí s mutismem v mateřské škole:


  • Upravená dechová cvičení a propojení se školním vzdělávacím programem – barvy, geometrické tvary, rytmizace, skládání dle děje, hláska na začátku a konci slova, logické řady

  • Konkrétní pracovní listy pro vizualizaci vět, slovních druhů a slovní zásoby

  • Upravené hry pro rozvoj zrakového vnímání - hry na hledání stejných tvarů, napodobování, šifry, Kimovy hry, postřehování, pohybové hry se zapamatováním obrázků

  • Upravené hry pro rozvoj sluchové paměti – kreslení dle pokynů nebo hádanek, sluchová pozornost – hádanky, pohybové hry spojené s pozorností, sluchová diferenciace – hry na určování hlásky na začátku a konci slova, račí řeč, hry na diferenciaci C,S,Z a Č, Š, Ž, vícesmyslové cvičení délky samohlásek

  • Další speciálně upravené hry – tvorba vlastních knih dle časových souvislostí, zakreslování do mřížky - orientace v prostoru, grafické značky  a komunikační okénka, příběhová síť, rytmizace na trampolíně, skládání produktů z papíru - lodě, čepice, trička, trenky, dům, auto



  • manipulativní hry s obrázky – schovávání v místnosti, schovávání na těle, vyhledávání na interaktivní tabuli


Záznam webináře bude umístěn na úložišti NPI ČR k opětovnému zhlédnutí po dobu jednoho týdne.


Číslo programu

J85-25-22-241

Kód programu

J85

Číslo akreditace

MSMT-660/2023-7-126

Garant

Mgr. Lada Drimlová

773 593 861
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Předškolní vzdělávání
  • Vzdělávání vedoucích pracovníků
Kraje
  • Brno
Datum konání

12. a 13. června 2024 od 14.30 do 18.00 hod.

Cena

1030,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Martina Křivková

icon map pin

Místo konání

on-line

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
speciální pedagogové, učitelé MŠ

Přihlásit se