Webinář Dítě s mutismem v běžné mateřské škole
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Obsah dvoudenního webináře:
1. den
1. blok (90 minut)
- Ontogenetický vývoj řeči, proces osvojování řeči a jazyka, vývoj v raném, a předškolním věku z hlediska jazykových rovin
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
Dítě s diagnózou mutismus. Definice, příčiny, formy, příznaky, diagnostika, diferenciální diagnostika, specifika, terapie, interdisciplinární spolupráce. Příklady z logopedické praxe (kazuistiky), nejčastější chyby a omyly, rizikové faktory se zaměřením na mutismus.
2. den
1. blok (90 minut)
Předškolní vzdělávání dětí s mutismem, podpůrná opatření a jejich obsah, naplňování podpůrných opatření (metody výuky, forma vzdělávání, organizace výuky, hodnocení). Kruhový model spolupráce (dítě, logoped, škola, zákonní zástupci)
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
Metodická část. Zásadní přístupy a opatření využívané u dítěte s mutismem v předškolním věku. Metodické postupy a speciální hry upravené pro logopedickou intervenci u dětí s mutismem v mateřské škole:
- Upravená dechová cvičení a propojení se školním vzdělávacím programem – barvy, geometrické tvary, rytmizace, skládání dle děje, hláska na začátku a konci slova, logické řady
- Konkrétní pracovní listy pro vizualizaci vět, slovních druhů a slovní zásoby
- Upravené hry pro rozvoj zrakového vnímání - hry na hledání stejných tvarů, napodobování, šifry, Kimovy hry, postřehování, pohybové hry se zapamatováním obrázků
- Upravené hry pro rozvoj sluchové paměti – kreslení dle pokynů nebo hádanek, sluchová pozornost – hádanky, pohybové hry spojené s pozorností, sluchová diferenciace – hry na určování hlásky na začátku a konci slova, račí řeč, hry na diferenciaci C,S,Z a Č, Š, Ž, vícesmyslové cvičení délky samohlásek
- Další speciálně upravené hry – tvorba vlastních knih dle časových souvislostí, zakreslování do mřížky - orientace v prostoru, grafické značky a komunikační okénka, příběhová síť, rytmizace na trampolíně, skládání produktů z papíru - lodě, čepice, trička, trenky, dům, auto
- manipulativní hry s obrázky – schovávání v místnosti, schovávání na těle, vyhledávání na interaktivní tabuli
Záznam webináře bude umístěn na úložišti NPI ČR k opětovnému zhlédnutí po dobu jednoho týdne.
Číslo programuJ85-25-22-241 Kód programuJ85 |
Číslo akreditaceMSMT-660/2023-7-126 |
Garant
Mgr. Lada Drimlová
773 593 861
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
12. a 13. června 2024 od 14.30 do 18.00 hod.
Cena
1030,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|