Vznik mimořádných událostí ve školách a školských zařízeních
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: Pro všechny pedagogické pracovníky škol a školských zařízení
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávací program je zaměřený na seznámení účastníků s okolnostmi, průběhem a riziky různých typů mimořádných událostí (včetně spojených s projevy agrese) ve školách a školských zařízeních. Tématem jsou také jevy spojené s průběhem verbálních a fyzických projevů agrese vůči personálu vzdělávacích zařízení, žákům a návštěvníkům. Program se zaměřuje i na rizikové situace spojené s negativním jednáním člověka, např. projevy šikanování, verbální konflikt, útok agresivní osoby, útok zvířete. Účastníci budou seznámeni se základními pojmy z dané problematiky, možnostmi předvídání a vlastními možnostmi řešení dané situace, přijetí opatření, ale také s motivací a typologií agresorů. Budou jim také předány základní informace o:
- působnosti jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému,
- metodách krizové komunikace v případě řešení agrese,
- individuálních možnostech jednání vedoucích k úspěšnému zvládnutí mimořádné události ve školském prostředí.
- Úvod do problematiky vzniku a průběhu mimořádných událostí ve školském prostředí (1 vyučovací hodina)
2. Vysvětlení příčin vzniku a průběhu mimořádných událostí spojených s agresí, jejich predikce a rozpoznání (1 vyučovací hodina)
3. Instruktáž k praktickému řešení jednotlivých druhů verbálních a fyzických konfliktů v reálném prostředí škol a školských zařízení (chodby, šatna, tělocvična, třída, kabinet, jídelna, venkovní prostor) (2 vyučovací hodiny)
4. Integrovaný záchranný systém, způsob krizové komunikace, pravidla procedur evakuace, invakuace, lock-down a jejich aplikace (1 vyučovací hodina)
5. závěrečné vyhodnocení
Číslo programuE82-03-20-242-1 Kód programuE82 |
Číslo akreditaceMSMT-13775/2021-4-538 |
Garant
Mgr. Barbora Janulíková
770 321 659
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
17. září 2024, 09:00–13:30
Cena
1100,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|