Člen/ka pracovní skupiny pro klíčové kompetence
Chcete se stát členem pracovní skupiny pro klíčové kompetence v projektu Revize rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání? Hledáme odborníky se zkušenostmi s rozvojem klíčových kompetencí v uměleckém vzdělávání, kteří je dokážou přenést do tvorby kurikulárních dokumentů.
Obecná charakteristika pozice
Nově definované klíčové kompetence v základním uměleckém vzdělávání jsou stěžejní obsahovou kategorií, jejíž koncepce je provázaná s kurikulárními dokumenty ostatních typů škol v základním a středním vzdělávání (i ve vzdělávání na VOŠ). Představují funkční propojení znalostí, dovedností, postojů a hodnot a jsou důležité pro osobní rozvoj a uplatnění ve společnosti. (více viz schválený návrh koncepce revize RVP ZUV).
V případě zájmu o nabízenou pozici vyplňte do 11.1.2026 přihlášku zde .
Přihláška slouží jako 1. kolo výběrového řízení.
Formulář obsahuje otázky týkající se vaší dosavadní praxe, vzdělání a vztahu ke klíčovým kompetencím a základnímu uměleckému vzdělávání a slouží zároveň jako první kolo výběrového řízení.
Vhodné kandidáty, kteří vyplní formulář, budeme kontaktovat s dalšími informacemi. 2. kolo výběrového řízení pak proběhne formou online setkání.
Hlavní náplň činnosti
Člen/ka pracovní skupiny pro klíčové kompetence se bude podílet na tvorbě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí (OVU KK) pro základní umělecké vzdělávání a související metodické podpory.
Cílem je sestavit 8člennou pracovní skupinu, jejíž členové budou pokrývat všech 8 klíčových kompetencí v RVP ZUV.
- Účast na pravidelných setkáních pracovní skupiny pro klíčové kompetence v ZUV (min. 2x měsíčně) - zadání úkolů, sladění s ostatními kolegy
- Tvorba očekávaných výsledků učení jednotlivých klíčových kompetencí – samostatně a/nebo ve spolupráci s ostatními kolegy z pracovní skupiny
- Tvorba související metodické podpory (komentáře, vazby na OVU oborů, doporučené vzdělávací strategie, ukázky apod.)
- Činnosti budou probíhat dle rámcového harmonogramu
Požadujeme
- Zkušenosti z pedagogické praxe v základním uměleckém vzdělávání (přímá výuka, koordinace a aktualizace ŠVP, metodické vedení, práce se žáky se SVP apod.) a znalost specifik základního uměleckého vzdělávání
- Znalost kurikulárních dokumentů ve školském systému (zejména současný RVP ZUV) a zkušenosti s jejich tvorbou
- Spolehlivost
- Samostatnost
- Digitální kompetence (MS Teams, sdílené dokumenty apod.)
Výhodou bude, pokud:
- Máte zkušenosti s tvorbou kurikulárních dokumentů (RVP / ŠVP) a/nebo metodických materiálů
- Jste otevření a vystupujete s respektem k různým názorům
- Máte schopnost srozumitelně formulovat odborné texty
- Máte přehled o současných trendech ve vzdělávání a zájem o proměnu základního uměleckého vzdělávání směrem k současným potřebám žáků a trendům definovaných ve Strategii 2030+ (strategické cíle, kompetenční pojetí výuky, formativní hodnocení apod.)
- Sdílíte základní nastavení revize definované v Návrhu koncepce revize RVP ZUV a věříte v potenciál proměnit školy směrem ke kompetenčnímu pojetí
Nabízíme
- Práci na DPP
- Smysluplnou práci na tvorbě důležitých dokumentů a metodické podpory pro základní umělecké školy a jejich pedagogy
- Zázemí NPI ČR a přístup k materiálům a sdílenému know-how
|
|
||||
|
|