Aktuality
Jak dostat skutečné dobrodružství do výchovy mladé generace
Zástupci Národního pedagogického institutu ČR hovořili na konferenci v Senátu Parlamentu ČR o významu a pozitivním vlivu neformálního vzdělávání.
Fakulty doučují – studenti přinášejí do škol i novou energii
Do konce roku 2021 bylo doučeno 247 tisíc žáků na základních a středních školách. Do socializačních, adaptačních a dalších podpůrných aktivit bylo v prvním pololetí zapojeno 85 000 žáků.
Škola budoucnosti je o další krok blíž
Expertní panel MŠMT pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zpracoval podněty, které vzešly z veřejného připomínkování Hlavních směrů revize a dokument předal ministru školství.
Služby Europassu včetně životopisu a e-portfolia jsou nově i v ukrajinštině
Ukrajinština je třicátým jazykem, ve kterém jsou dostupné evropské služby Europassu, konkrétně profil, životopis, motivační dopis a e‑portfolio.
Naše projekty
Státní těsnopisný ústav
STÚ koordinuje výuku předmětů písemná a elektronická komunikace, psaní na klávesnici a těsnopis na středních školách; organizuje soutěže pro žáky středních škol a je zkušební institucí pro státní zkoušky z grafických disciplín.
ReferNet ČR
Poskytujeme ověřené informace jako základ zpráv a analýz Cedefopu o systémech a trendech v odborném vzdělávání v Evropě.
Rámcové vzdělávací programy
Rámcové vzdělávací programy tvoří obecně závazný rámec pro tvorbu školních vzdělávacích programů škol všech oborů vzdělání v předškolním, základním, základním uměleckém, jazykovém a středním vzdělávání.
Vzdělávací programy a webináře
Připravujeme15. a 22. října a 19. listopadu 2026, 9.00-15.30 Pedagogické diagnostikování v mateřské škole
6. října 2026 _WS1; termín bude doplněn _WS2 Aktualizační kurz pro ICT koordinátory
CS
22. září 2026 (WKS 1) od 9 hod., termín WKS 2 a webináře bude upřesněn Aktualizační kurz pro ICT koordinátory
CS
|
Lidé NPI ČRMgr. et Mgr. Radek MelicharRadek Melichar, tiskový mluvčí NPI, je kolega s bohatou profesní minulostí. V oblasti PR a komunikace prošel korporátní oblastí, centrálními institucemi státní správy, neziskovým sektorem i mediálními agenturami. Podle jeho vlastních slov, aby „poznal co nejvíc odstínů a faset PR práce a komunikace“. A jak se mu líbí pracovat u nás v NPI?
|
Multimediální obsah
Umělá inteligence jako příležitostV ostravském Centru PANT jsme diskutovali o tom, jak může AI přispět ke kvalitnímu vzdělávání, usnadnit práci učitelům, podpořit rozvoj dovedností žáků a pomoci rodičům lépe navigovat své děti v digitálním světě. |
Videa |

