Cedefop – zvyšování kvalifikace dospělých s nízkými dovednostmi

Přinášíme překlad celkového shrnutí analytického rámce, který má přispět ke zlepšení situace dospělých s nízkými dovednostmi, a přehledu příkladů dobré praxe.

Cedefop (Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání a přípravy) vydal v roce 2020 studii zaměřující se na posílení postavení dospělých prostřednictvím zvyšování kvalifikace a rekvalifikace. Zatímco její první část se věnuje dospělé populaci s potenciálem zvyšování kvalifikace a rekvalifikace, druhá část obsahuje analytický rámec pro rozvoj koordinovaného a koherentního přístupu ke zvyšování kvalifikace dospělých s nízkými dovednostmi.
Rámec se zaměřuje na podporu tvůrců politik a zainteresovaných stran při navrhování a zavádění udržitelných, koordinovaných a koherentních přístupů, které povedou k flexibilním a inkluzivním cestám zvyšování kvalifikací. Vychází z perspektivy celoživotního učení a usiluje o posílení postavení dospělých jednotlivců, zejména těch s nízkou úrovní dovedností.

Přinášíme překlad dvou kapitol publikace: celkového shrnutí (executive summary) a příkladů dobré a perspektivní praxe z evropských zemí:

Analytický rámec – celkové shrnutí

Analytický rámec – příklady dobré a perspektivní praxe

Další aktuality

Chystáme se na jazyky

Zveme vás na webinář k jazykové propedeutice, který je určený především učitelům a učitelkám v MŠ a na 1. stupni ZŠ. Zajímavé informace a inspirace mohou přinést také pedagogům speciálních škol a všem dalším zájemcům.

Číst více

DIGI roadshow pro ředitele škol na všech krajských pracovištích NPI ČR už 6. 12.

Zahájení výuky nové informatiky a začlenění rozvoje digitálních kompetencí napříč předměty se blíží. Jak na změny ve vaší škole? Přijďte se zeptat odborníků, inspirovat se příběhy škol, které už začaly, podělte se o své zkušenosti a názory – nezůstávejte na změny sami!

Číst více

Digitální kompetence prakticky – sledujte živě streamovanou debatu

Digitální technologie ovlivňují každý obor lidské činnosti, proto je potřebujeme postupně zapojovat do výuky všech předmětů, a zároveň rozvíjet digitální kompetence žáků. Jenže použití digitálních pomůcek v hodině automaticky neznamená rozvoj digitálních kompetencí – tak jak na to? Jak se v tom zorientovat?

Číst více

Mezinárodní konference: Patříme k sobě? Region jako „education village“

„K výchově dítěte je třeba celé vesnice“, praví africké přísloví. Vychází z faktu, že pro zdařilou výchovu je zapotřebí spolupráce rodiny, školy, spolků, obcí, firem, odborných pracovišť… zkrátka celé „vesnice“. Nezvou nás snad dramatické události posledních let k prohloubení spolupráce významných regionálních aktérů ve prospěch zkvalitnění vzdělávání a výchovy? Patříme k sobě?

Číst více

Setkání pro ředitele škol k ICT revizím

Zveme všechny ředitele škol na prezenční setkání, která se konají 6. prosince 2022 na krajských pracovištích NPI ČR.

Číst více