Cedefop – dospělá populace s potenciálem zvyšování kvalifikace a rekvalifikace

Přinášíme překlad celkového shrnutí studie, která se zaměřuje na posílení postavení dospělých prostřednictvím zvyšování kvalifikace a rekvalifikace, a informačního přehledu věnovaného České republice.

Cedefop (Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání a přípravy) vydal v roce 2020 studii zaměřující se na posílení postavení dospělých prostřednictvím zvyšování kvalifikace a rekvalifikace. Její první část s názvem Dospělá populace s potenciálem zvyšování kvalifikace a rekvalifikace odhaluje velikost dospělé populace s nízkou úrovní dovedností.
Kromě úrovní dosaženého vzdělání studie bere u dospělých v úvahu digitální dovednosti, čtenářskou a numerickou gramotnost, ale i ztrátu a zastarávání dovedností. Identifikuje rovněž různé podskupiny dospělých s potenciálně nízkou úrovní dovedností. Studie tak přináší poznatky, které jsou klíčové pro lepší design i implementaci cest vedoucích k získávání dovedností a zvyšování kvalifikace těch, kteří to nejvíce potřebují.
Přinášíme překlad dvou kapitol publikace: celkového shrnutí (executive summary) a informačního přehledu věnovaného České republice.

Posílení postavení dospělých – celkové shrnutí

Informační přehled – Česko

Další aktuality

Jaké možnosti dalšího vzdělávání mohou získat školy zapojené do projektu APIV B

Z pravidelných evaluací projektu vyplývá, že největší praktický přínos pro práci učitelů a ředitelů škol mají individuální setkání s mentory a kouči.

Číst více

Cedefop vyhlašuje již šestý ročník fotografické soutěže o odborném vzdělávání

Cílem soutěže #CedefopPhotoAward je zviditelnit odborné vzdělávání a dát možnost žákům, studentům i dospělým ukázat jejich talent a užít si trochu zábavy po náročné koronavirové pandemii. 

Číst více

Nástroj pro ověřování jazykových kompetencí v češtině u žáků s odlišným mateřským jazykem

Projekt APIV A nabízí v současné době pedagogickým pracovníkům základních škol dva nástroje pro identifikaci úrovně osvojení češtiny u žáka s odlišným mateřským jazykem a jeho potřeb v oblasti češtiny.

Číst více

Zapojme všechny – Jak efektivně řešit výchovné obtíže ve třídě

Jak zvládat nevhodné chování ve třídě? Jak tyto problémy řešit, na koho se případně obrátit a co se v takových situacích osvědčilo?

Číst více

Zveme vás na online debatu První zkušenosti z doučování

Jaké jsou první zkušenosti s Národním plánem doučování a jeho realizací přímo ve školách? Jak školy motivují žáky a shánějí doučovatele? Jak je to s financováním programu? Odpoví vám zástupci ředitelů škol, ministerstva školství a neziskových organizací.

Číst více