V říjnu jsme zahájili program adresné podpory, do něhož bylo vybráno 48 škol z celé České republiky. Cílem je pomoci s inovacemi školních vzdělávacích programů a dlouhodobě podpořit rozvoj škol.

 

Program je součástí projektu IPs Podpora kurikulární práce škol a zaměřuje se na konkrétní potřeby jednotlivých škol. Jak probíhal výběr škol a co zapojené školy čeká? 

Cílená podpora pro skutečné změny

Představte si základní školu z Olomouckého kraje, kde se učitelé rozhodli otevřít novým výukovým metodám. Díky programu nyní zavádí inovativní přístupy, které zlepšují vzdělávací prostředí pro žáky i pedagogický sbor. Podobné příběhy odstartovaly na dalších 47 školách po celé republice – od malých venkovských škol až po školy v krajských městech.

Adresná podpora nabízí školám: 

  • práci s odborníky na moderních vzdělávacích přístupech;
  • posilování kolegiální spolupráce;
  • zlepšení vzdělávacích výsledků prostřednictvím efektivních procesů.

Jak probíhal výběr škol?

Školy byly vybírány na základě několika kritérií:

  1. Velikost a lokalita – zapojily se jak malé školy do 100 žáků, tak větší školy, včetně těch z odlehlejších oblastí.
  2. Zapojení do rozvojových projektů – příležitost dostaly školy, které měly minimální zkušenosti s rozvojovými projekty, ale projevily zájem o inovace.
  3. Ochota ke spolupráci – aktivní zapojení pedagogického týmu je klíčem k úspěchu programu.

Výběr zajišťovali garanti území NPI, jejichž návrhy posoudila odborná komise. Díky tomu byla zajištěna rovnoměrná distribuce podpory napříč kraji.

Rozložení zapojených škol

Podpora je dostupná ve všech krajích ČR. Nejvíce škol se zapojilo v Jihomoravském a Ústeckém kraji, kde díky vyšším kapacitám průvodců může být poskytována intenzivnější pomoc.

Kraj

Počet škol

Jihočeský

1

Jihomoravský

9

Karlovarský

1

Královéhradecký

2

Liberecký

1

Moravskoslezský

5

Olomoucký

2

Pardubický

4

Plzeňský

2

Praha

4

Středočeský

6

Ústecký

7

Vysočina

2

Zlínský

2

Celkem

48

 

 

Typ školy

Počet škol

7

18

ZŠ a MŠ

22

ZŠ a SŠ

1

Celkem

48

Co školy čeká?

Program je navržen na 6 až 24 měsíců, během nichž:

  • školy projdou mapováním svých potřeb;
  • bude školám sestavena individuální podpora na míru;
  • dojde k zavádění inovací ve ŠVP a zkvalitňování výuky.

Tento proces je zaměřen na konkrétní výsledky – tak, aby změny přímo prospívaly žákům i pedagogům.


EU MSMT

Další aktuality

28. duben 2025

Nové číslo EduRevue k vám přichází s tématem rámcových vzdělávacích programů

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

17. duben 2025

Tři projekty NPI se dostaly do finále soutěže Úřednický čin roku 2024

Projekty Mapa spádovosti, Digitální nástroj pro tvorbu RVP a Podpora rovných příležitostí se probojovaly mezi finalisty ocenění, které uděluje Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra spolu s platformou Byro.

Číst více

15. duben 2025

Polsko podporuje rozvoj učitelů v odborném vzdělávání

Polsko se zaměřuje na přípravu učitelů v odborném vzdělávání s pomocí nových postgraduálních programů, pedagogické praxe či revize dalšího vzdělávání.

Číst více

08. duben 2025

Mezinárodní den Romů a rovný přístup ke vzdělávání

MŠMT a NPI připravily tematický vzdělávací materiál „Síla romských příběhů: Jak obohatit výuku a školní prostředí“, který byl rozeslán školám po celé republice.

Číst více

07. duben 2025

Konference k bezpečnosti ve školách: Prevence a zvládání mimořádných situací ve školách

Na krajském pracovišti NPI v Liberci proběhla 1. dubna 2025 odborná konference zaměřená na bezpečnost ve školách.

Číst více