V říjnu jsme zahájili program adresné podpory, do něhož bylo vybráno 48 škol z celé České republiky. Cílem je pomoci s inovacemi školních vzdělávacích programů a dlouhodobě podpořit rozvoj škol.

 

Program je součástí projektu IPs Podpora kurikulární práce škol a zaměřuje se na konkrétní potřeby jednotlivých škol. Jak probíhal výběr škol a co zapojené školy čeká? 

Cílená podpora pro skutečné změny

Představte si základní školu z Olomouckého kraje, kde se učitelé rozhodli otevřít novým výukovým metodám. Díky programu nyní zavádí inovativní přístupy, které zlepšují vzdělávací prostředí pro žáky i pedagogický sbor. Podobné příběhy odstartovaly na dalších 47 školách po celé republice – od malých venkovských škol až po školy v krajských městech.

Adresná podpora nabízí školám: 

  • práci s odborníky na moderních vzdělávacích přístupech;
  • posilování kolegiální spolupráce;
  • zlepšení vzdělávacích výsledků prostřednictvím efektivních procesů.

Jak probíhal výběr škol?

Školy byly vybírány na základě několika kritérií:

  1. Velikost a lokalita – zapojily se jak malé školy do 100 žáků, tak větší školy, včetně těch z odlehlejších oblastí.
  2. Zapojení do rozvojových projektů – příležitost dostaly školy, které měly minimální zkušenosti s rozvojovými projekty, ale projevily zájem o inovace.
  3. Ochota ke spolupráci – aktivní zapojení pedagogického týmu je klíčem k úspěchu programu.

Výběr zajišťovali garanti území NPI, jejichž návrhy posoudila odborná komise. Díky tomu byla zajištěna rovnoměrná distribuce podpory napříč kraji.

Rozložení zapojených škol

Podpora je dostupná ve všech krajích ČR. Nejvíce škol se zapojilo v Jihomoravském a Ústeckém kraji, kde díky vyšším kapacitám průvodců může být poskytována intenzivnější pomoc.

Kraj

Počet škol

Jihočeský

1

Jihomoravský

9

Karlovarský

1

Královéhradecký

2

Liberecký

1

Moravskoslezský

5

Olomoucký

2

Pardubický

4

Plzeňský

2

Praha

4

Středočeský

6

Ústecký

7

Vysočina

2

Zlínský

2

Celkem

48

 

 

Typ školy

Počet škol

7

18

ZŠ a MŠ

22

ZŠ a SŠ

1

Celkem

48

Co školy čeká?

Program je navržen na 6 až 24 měsíců, během nichž:

  • školy projdou mapováním svých potřeb;
  • bude školám sestavena individuální podpora na míru;
  • dojde k zavádění inovací ve ŠVP a zkvalitňování výuky.

Tento proces je zaměřen na konkrétní výsledky – tak, aby změny přímo prospívaly žákům i pedagogům.


EU MSMT

Další aktuality

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více