Dvouleté studium vychází z excelentních tuzemských i zahraničních programů a vybaví budoucí a začínající ředitele dovednostmi, které nejvíce ovlivňují učení žáků.

Studium programu Lídr školy zahrnuje 250 hodin, tedy až dvojnásobný rozsah ve srovnání s běžnými kvalifikačními programy. Zaměřuje se na sebepoznání, komunikaci a vedení týmu, motivaci, evaluaci, plánování a pedagogické vedení, což jsou dovednosti, které nejvíce ovlivňují učení žáků. Samotnému vedení lidí a kvalitě výuky je věnováno 126 hodin.

Do programu Lídr školy nastupuje 72 účastníků. Během přibližně čtyřměsíční lhůty pro podání přihlášek projevilo zájem o studium 207 lidí. „Přijali jsme ty účastníky, kteří splňovali podmínku, že jsou budoucími nebo začínajícími řediteli. Velký zájem o program nám ale jasně ukazuje, že i zkušení ředitelé se chtějí zlepšovat ve vedení učitelských sborů a stávat se pedagogickými lídry,“ míní ředitel Národního pedagogického institutu ČR, Ivo Jupa.

Lektory Lídra škola jsou špičkoví ředitelé z různých typů škol, psychologové i právníci. Kromě prezenční výuky jsou součástí studia i reflektované stáže u zkušených ředitelů, závěrečná práce a zkouška.

„Důraz na dovednosti, díky kterým ředitel dokáže zlepšit kvalitu učení žáků je to, co Lídra školy odlišuje. Měníme vnímání ředitelské role, což je pro celý vzdělávací systém zásadní věc. Ředitelé, kteří projdou Lídrem školy, budou vědět, že manažerské a provozní záležitosti mohou delegovat na své kolegy a svou pozorností se zaměří především na to, zda mají děti a učitelé dobré podmínky pro učení. To je to podstatné,” uvedl Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo.

Pilotní ročník programu po jeho vyhodnocení ministerstvo školství využije pro nastavení nového standardu kvalifikačního studia ředitelů.


Program vznikl díky spolupráci organizace Učitel naživo a Národního pedagogického institutu České republiky, kterou zastřešilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.



Učitel naživo je nezisková organizace s týmem expertů, která usiluje o modernizaci českého vzdělávání.

www.ucitelnazivo.cz


Více informací na webu www.lidrskoly.cz

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více