Cílem nového oboru vzdělání je nabídnout budoucím žákům středních škol studium v obecně odborném oboru, který bude připravovat na širší oborovou orientaci a současně na studium na vysoké škole v prostředí moderního kurikula.

 

Ministerstvo školství vyhlásilo pokusné ověřování vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pokusného oboru vzdělání Lyceum. Pokusný obor je součástí stávající skupiny oborů vzdělání 78 Obecně odborná příprava, s kódovým označením 78-42-M/08.

Pokusné ověřování bude zahájeno 1. listopadu 2024. Řídí ho ministerstvo školství, realizují ho zařazené školy ve spolupráci s NPI na základě uvedeného RVP a svých školních vzdělávacích programů. 

Další aktuality

17. prosinec 2025

Rozvoj dovedností pro život: inspirace a tipy pro vzdělavatele dospělých

Dospělí čelí novým výzvám – od používání technologií po péči o zdraví. Příklady z terénu ukazují, jak jim mohou vzdělavatelé pomoci zvládat změny a rozvíjet dovednosti potřebné v běžném životě.

Číst více

17. prosinec 2025

Objevte 10 inovativních přístupů ve vzdělávání dospělých

Motivace dospělých ke vzdělávání stojí na kreativitě a ochotě hledat nové cesty. Sborník představuje příklady inovativních přístupů, které odpovídají na potřeby lidí v rychle se měnící společnosti.

Číst více

15. prosinec 2025

Sekce Národního metodického kabinetu ladily témata i pravidla tvorby vzdělávacích materiálů

V prvních listopadových dnech proběhla napříč jednotlivými sekcemi NMK série pracovních setkání, které se věnovaly klíčovým krokům souvisejícím s implementací revidovaného RVP.

Číst více

10. prosinec 2025

Finanční vzdělávání v Rakousku

Rakouský projekt se zaměřuje na finanční vzdělávání učňů, kteří byli dosud v této oblasti opomíjeni. E-learningové moduly inspirované praktickým životem posilují jejich finanční gramotnost a připravují je na samostatný život.

Číst více

04. prosinec 2025

Inovace ve vzdělávání dospělých začíná změnou přístupu

Jak může komunitní učení, microlearning či virtuální realita obohatit vzdělávání dospělých? Konference ukázala, že zásadní inovace spočívají v přehodnocení zažitých postupů.

Číst více