Zahajujeme sběr dat Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC

Cílem prestižního výzkumu je zjistit, jak jsou lidé v jednotlivých zemích připraveni na výzvy současné doby, jako jsou změny na trhu práce či rostoucí využívání digitálních technologií v práci i mimo ni.

Národní pedagogický institut ČR zahajuje sběr dat Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC. Výzkum PIAAC (z anglického Programme for International Assessment of Adult Competencies) je unikátní mezinárodní šetření zaměřené na dovednosti dospělých. Připravila ho Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a účastní se ho více než tři desítky zemí z celého světa. Opakuje se jednou za deset let, nyní probíhá už druhý cyklus.

Výsledky výzkumu PIAAC slouží v zúčastněných zemích k plánování veřejných politik, například k revizím vzdělávacích programů. Výsledky ukáží, kde jsou naše silné a slabé stránky v porovnání s jinými zeměmi a v čem je vhodné upravit vzdělávání tak, aby lépe odpovídalo potřebám současné společnosti.

Během 11 měsíců budou prostřednictvím tazatelů agentur STEM/MARK a MEDIAN osloveny tisíce náhodně vybraných domácností z celé České republiky. Účast vybraných domácností je pro výzkum klíčová, nelze je nahradit jinými. Respondenti získají nejen výjimečnou příležitost zapojit se do mimořádného mezinárodního projektu, ale také odměnu za vynaložený čas.


Chcete se o výzkumu PIAAC dozvědět víc?

Další aktuality

Britská inspirace: Jak začlenit nově příchozí žáky do vzdělávání

Představujeme vám 10dílný seriál, který připravili redaktoři webu Zapojmevšechny.cz na základě anglické Národní strategie podpory začleňování nově příchozích žáků do školní výuky.

Číst více

Pozvánka: Jak motivovat dospělé ke vzdělávání v Jihočeském kraji

Co udělat pro to, aby se dospělí více účastnili dalšího vzdělávání a celoživotního učení? Přijďte se inspirovat a diskutovat 13. října do Českých Budějovic.

Číst více

Jak na digitální kompetence na základní škole? Sledujte živou debatu u kulatého stolu

Co si představit pod pojmem digitální kompetence? Jak je implementovat do výuky? Jaký přínos mají digitální kompetence pro žáky? Sledujte debatu s učiteli, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti. 

Číst více

Proběhla první letní škola propojování formálního a neformálního vzdělávání

V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Číst více

Španělsko: revoluce v odborném vzdělávání a přípravě

Španělsko se stalo průkopníkem nového modelu odborného vzdělávání a přípravy.

Číst více