Cílem prestižního výzkumu je zjistit, jak jsou lidé v jednotlivých zemích připraveni na výzvy současné doby, jako jsou změny na trhu práce či rostoucí využívání digitálních technologií v práci i mimo ni.

Národní pedagogický institut ČR zahajuje sběr dat Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC. Výzkum PIAAC (z anglického Programme for International Assessment of Adult Competencies) je unikátní mezinárodní šetření zaměřené na dovednosti dospělých. Připravila ho Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a účastní se ho více než tři desítky zemí z celého světa. Opakuje se jednou za deset let, nyní probíhá už druhý cyklus.

Výsledky výzkumu PIAAC slouží v zúčastněných zemích k plánování veřejných politik, například k revizím vzdělávacích programů. Výsledky ukáží, kde jsou naše silné a slabé stránky v porovnání s jinými zeměmi a v čem je vhodné upravit vzdělávání tak, aby lépe odpovídalo potřebám současné společnosti.

Během 11 měsíců budou prostřednictvím tazatelů agentur STEM/MARK a MEDIAN osloveny tisíce náhodně vybraných domácností z celé České republiky. Účast vybraných domácností je pro výzkum klíčová, nelze je nahradit jinými. Respondenti získají nejen výjimečnou příležitost zapojit se do mimořádného mezinárodního projektu, ale také odměnu za vynaložený čas.


Chcete se o výzkumu PIAAC dozvědět víc?

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více