Zahajujeme sběr dat Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC

Cílem prestižního výzkumu je zjistit, jak jsou lidé v jednotlivých zemích připraveni na výzvy současné doby, jako jsou změny na trhu práce či rostoucí využívání digitálních technologií v práci i mimo ni.

Národní pedagogický institut ČR zahajuje sběr dat Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC. Výzkum PIAAC (z anglického Programme for International Assessment of Adult Competencies) je unikátní mezinárodní šetření zaměřené na dovednosti dospělých. Připravila ho Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a účastní se ho více než tři desítky zemí z celého světa. Opakuje se jednou za deset let, nyní probíhá už druhý cyklus.

Výsledky výzkumu PIAAC slouží v zúčastněných zemích k plánování veřejných politik, například k revizím vzdělávacích programů. Výsledky ukáží, kde jsou naše silné a slabé stránky v porovnání s jinými zeměmi a v čem je vhodné upravit vzdělávání tak, aby lépe odpovídalo potřebám současné společnosti.

Během 11 měsíců budou prostřednictvím tazatelů agentur STEM/MARK a MEDIAN osloveny tisíce náhodně vybraných domácností z celé České republiky. Účast vybraných domácností je pro výzkum klíčová, nelze je nahradit jinými. Respondenti získají nejen výjimečnou příležitost zapojit se do mimořádného mezinárodního projektu, ale také odměnu za vynaložený čas.


Chcete se o výzkumu PIAAC dozvědět víc?

Další aktuality

Zapojme všechny – Efektivní pomoc pro děti se sociálním znevýhodněním

Ve dvojdílném podcastu s Michaelou Kučerovou a Terezou Dejmalovou z obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni jsme hovořili na téma vzdělávání dětí z rodin se sociálním znevýhodněním.

Číst více

Chystáme se na jazyky

Zveme vás na webinář k jazykové propedeutice, který je určený především učitelům a učitelkám v MŠ a na 1. stupni ZŠ. Zajímavé informace a inspirace mohou přinést také pedagogům speciálních škol a všem dalším zájemcům.

Číst více

DIGI roadshow pro ředitele škol na všech krajských pracovištích NPI ČR

Zahájení výuky nové informatiky a začlenění rozvoje digitálních kompetencí napříč předměty se blíží. Jak na změny ve vaší škole? Přijďte se zeptat odborníků, inspirovat se příběhy škol, které už začaly, podělte se o své zkušenosti a názory – nezůstávejte na změny sami!

Číst více

Digitální kompetence prakticky – sledujte živě streamovanou debatu

Digitální technologie ovlivňují každý obor lidské činnosti, proto je potřebujeme postupně zapojovat do výuky všech předmětů, a zároveň rozvíjet digitální kompetence žáků. Jenže použití digitálních pomůcek v hodině automaticky neznamená rozvoj digitálních kompetencí – tak jak na to? Jak se v tom zorientovat?

Číst více

Mezinárodní konference: Patříme k sobě? Region jako „education village“

„K výchově dítěte je třeba celé vesnice“, praví africké přísloví. Vychází z faktu, že pro zdařilou výchovu je zapotřebí spolupráce rodiny, školy, spolků, obcí, firem, odborných pracovišť… zkrátka celé „vesnice“. Nezvou nás snad dramatické události posledních let k prohloubení spolupráce významných regionálních aktérů ve prospěch zkvalitnění vzdělávání a výchovy? Patříme k sobě?

Číst více