Škola budoucnosti je o další krok blíž

Expertní panel MŠMT pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zpracoval podněty, které vzešly z veřejného připomínkování Hlavních směrů revize a dokument předal ministru školství.

Dokument obsahuje zadání, vizi a hodnoty, kterými se budou při své práci řídit tvůrci RVP ZV, tedy Národní pedagogický institut ČR, učitelé z praxe, didaktici z pedagogických fakult a experti z nestátních organizací.

Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání prošly připomínkovými řízeními, ve kterých se sešlo několik tisíc připomínek a podnětů od rodičů, ředitelů, učitelů a dalších aktérů ve vzdělávání. Jsem upřímně rád, že tento dokument budí takovou pozornost, protože si to opravdu zaslouží. Je třeba si totiž uvědomit, že svět se dynamicky vyvíjí a my chceme pro naše děti takovou školu, která je připraví ne na minulost, ale na budoucnost. Školu, která neklade důraz na biflování stohů dat, ale rozvíjí v žácích dovednosti a kompetence, díky kterým budou lépe připraveni na svou následující profesní kariéru,” říká Petr Gazdík, ministr školství, mládeže a tělovýchovy.

V současné době jsou dokončovány textové úpravy celého dokumentu Hlavní směry revize RVP ZV. Následovat bude grafická úprava dokumentu, jeho předání do vnitřního připomínkového řízení a schválení MŠMT. 

Předpokládaný termín vydání schválených Hlavních směrů revize RVP ZV je 31. července 2022.

Zveřejnění všech připomínek a způsobu jejich vypořádání je vzhledem k jejich počtu a náročnosti zpracování předpokládáno rovněž 31. července 2022.

hlavni smery revize


 Více informací naleznete na webových stránkách: velke-revize-zv.rvp.cz

Další aktuality

Chystáme se na jazyky

Zveme vás na webinář k jazykové propedeutice, který je určený především učitelům a učitelkám v MŠ a na 1. stupni ZŠ. Zajímavé informace a inspirace mohou přinést také pedagogům speciálních škol a všem dalším zájemcům.

Číst více

DIGI roadshow pro ředitele škol na všech krajských pracovištích NPI ČR už 6. 12.

Zahájení výuky nové informatiky a začlenění rozvoje digitálních kompetencí napříč předměty se blíží. Jak na změny ve vaší škole? Přijďte se zeptat odborníků, inspirovat se příběhy škol, které už začaly, podělte se o své zkušenosti a názory – nezůstávejte na změny sami!

Číst více

Digitální kompetence prakticky – sledujte živě streamovanou debatu

Digitální technologie ovlivňují každý obor lidské činnosti, proto je potřebujeme postupně zapojovat do výuky všech předmětů, a zároveň rozvíjet digitální kompetence žáků. Jenže použití digitálních pomůcek v hodině automaticky neznamená rozvoj digitálních kompetencí – tak jak na to? Jak se v tom zorientovat?

Číst více

Mezinárodní konference: Patříme k sobě? Region jako „education village“

„K výchově dítěte je třeba celé vesnice“, praví africké přísloví. Vychází z faktu, že pro zdařilou výchovu je zapotřebí spolupráce rodiny, školy, spolků, obcí, firem, odborných pracovišť… zkrátka celé „vesnice“. Nezvou nás snad dramatické události posledních let k prohloubení spolupráce významných regionálních aktérů ve prospěch zkvalitnění vzdělávání a výchovy? Patříme k sobě?

Číst více

Setkání pro ředitele škol k ICT revizím

Zveme všechny ředitele škol na prezenční setkání, která se konají 6. prosince 2022 na krajských pracovištích NPI ČR.

Číst více