Prevence digitální propasti – živě streamovaná debata

Co si představit pod označením „digitální propast“? A jak řešit prevenci digitální propasti na úrovni školy? Sledujte spolu s námi debatu a zapojte se do chatu.

Panelová diskuze na téma Prevence digitální propasti proběhne ve čtvrtek 2. června od 16 hodin.

Diskuse bude uvedena krátkým videovstupem Ondřeje Neumajera na téma digitální propasti a inkluzivnosti digitálního vzdělávání.

Budeme hovořit o těchto tématech:

  • Představení intervence prevence digitální propasti z Národního plánu obnovy (definice digitální propasti a znevýhodněného žáka, metodika)
  • Pozitivní dopady intervence
  • Sociologický pohled na vyloučení žáka ze vzdělávání
  • Vyloučení žáka z pohledu školy
  • Příklady dobré praxe v práci se znevýhodněnými žáky

Pozvání do debaty přijali:

  • PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., konzultant vzdělávání, lektor, didaktik, digitální expert v NPI ČR
  • Ing. Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, MŠMT
  • Mgr. Zuzana Ramajzlová, vedoucí programu SOS Ukrajina, Člověk v tísni
  • Mgr. Jaroslava Nováková, MBA, zástupkyně ředitele, ZŠ Bohumila Hrabala
  • Ing. Bc. Václav Nádvorník, zástupce ředitele a ICT metodik, ZŠ Londýnská
  • Mgr. Josef Dašek, tajemník DigiKoalice, moderátor debaty

Další aktuality

Podnikatelské kompetence v odborném vzdělávání: Lotyšsko

Podnikavost je jednou z šesti průřezových dovedností, kterou si mají lotyšští žáci v odborném vzdělávání rozvinout. Na ukotvení podnikatelských kompetencí v odborném vzdělávání a přípravě se soustřeďují případové studie Cedefopu.

Číst více

Bilance odborného vzdělávání v Evropě

Jak se mění obsah a podoba odborného vzdělávání, aby dokázalo reagovat na rychle se vyvíjející poptávku po dovednostech na trhu práce a měnící se potřeby společnosti? Tomu se věnuje stručná zpráva Cedefopu o budoucnosti odborného vzdělávání.

Číst více

Inspirujte se: Na školní zahradě lze vyučovat každý předmět

Pravidelné venkovní vyučování přináší pro žáky, učitele i celou školu mnoho pozitiv. Přesto se s ním v českém školství zatím příliš nesetkáme. „Učitelé by potřebovali větší podporu,“ říká Klára Šindelková z NPI ČR.

Číst více

Dovednosti pro život – když škola života nestačí

Ne vždycky si jako dospělí vystačíme s tím, co jsme se naučili ve škole. Sada infografik upozorňuje, že připravit se na výzvy každodenního života je možné díky celoživotnímu učení a hlavně díky pomoci vzdělavatelů.

Číst více

Výzva k předložení informací o nejdůležitějších úspěších Evropského roku mládeže 2022

Evropská komise chystá sdělení o přehledu nejdůležitějších úspěchů Evropského roku mládeže 2022.

Číst více