Umění do lavic – dětské umělecké aktivity

Zveme Vás na konferenci věnovanou uměleckému vzdělávání, která se koná 4. a 5. května v Galerii Středočeského kraje v Kutné Hoře. První den konference bude živě streamován.

Jaký význam mají umělecké předměty pro školu? Jaké jsou jejich metody, co mají společného a v čem se liší?

Chceme poznat a hlavně zažít, jak funguje výchova v různých oborech umění na základních školách (hudební, výtvarná, dramatická, taneční a pohybová, filmová a audiovizuální výchova a tradice a folklor ve škole).

První den konference se seznámíme s tím, jak se daří jednotlivým oborům na školách a s čím se aktuálně potýkají. A protože se umění nejlépe vstřebává zážitkem, na vlastní kůži si vyzkoušíme jednotlivé obory pod vedením samotných pedagogů či lektorů zajímavých oborových projektů. Vedle formálního vzdělávání se budeme zabývat také současným stavem dětských uměleckých aktivit v jednotlivých oborech, tedy otázkami neformálního uměleckého vzdělávání.

Během druhého dne konference proběhnou site-specific dílny, které budou vázané na originální prostředí kutnohorského GASKu, nabídnou multižánrové vazby, jak lze jedno téma uchopit různými druhy umělecké tvorby.

Konference „Umění do lavic?“ je příležitostí načerpat novou inspiraci nejen do výuky vlastního oboru, ale „hozenou rukavicí“ si vyzkoušet něco nového, přesahy do jiných oborů.


Další aktuality

Britská inspirace: Jak začlenit nově příchozí žáky do vzdělávání

Představujeme vám 10dílný seriál, který připravili redaktoři webu Zapojmevšechny.cz na základě anglické Národní strategie podpory začleňování nově příchozích žáků do školní výuky.

Číst více

Pozvánka: Jak motivovat dospělé ke vzdělávání v Jihočeském kraji

Co udělat pro to, aby se dospělí více účastnili dalšího vzdělávání a celoživotního učení? Přijďte se inspirovat a diskutovat 13. října do Českých Budějovic.

Číst více

Jak na digitální kompetence na základní škole? Sledujte živou debatu u kulatého stolu

Co si představit pod pojmem digitální kompetence? Jak je implementovat do výuky? Jaký přínos mají digitální kompetence pro žáky? Sledujte debatu s učiteli, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti. 

Číst více

Proběhla první letní škola propojování formálního a neformálního vzdělávání

V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Číst více

Španělsko: revoluce v odborném vzdělávání a přípravě

Španělsko se stalo průkopníkem nového modelu odborného vzdělávání a přípravy.

Číst více