Cedefop: náš pohled na učení se mění

Proč je třeba se ve světě potýkajícím se s onemocněním covid-19 zaměřit na interakci mezi pracovními místy, prací a učením, vysvětluje stručná zpráva Cedefopu.

Covid-19 a doporučované udržování sociálního odstupu nečekaně vpadly do probíhajících strukturálních změn, které s sebou přinesla čtvrtá průmyslová revoluce. A přestože uspokojování poptávky po dovednostech bylo na seznamu priorit zaměstnavatelů i tvůrců politik již dlouho, investice do lidských zdrojů v komplexnější podobě se začaly jevit jako stále naléhavější: s tím, jak evropské ekonomiky opět začínají nabírat na rychlosti, se znovu rozbíhá poptávka po talentech. 

Zatímco svět hledá způsob, jak přejít do postpandemické reality, v mnoha evropských podnicích dochází k výrazným změnám. Cedefop (Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání) ve své stručné zprávě přináší pohled na to, jak tyto změny do budoucna ovlivní organizaci práce, vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a opatření upravující výkon zaměstnání a profesního vzdělávání.

Přečtěte si celou stručnou zprávu Cedefopu Náš pohled na učení se mění.


Anotaci připravila Aneta Vencovská, stručnou zprávu přeložila Alena Kadlecová

Briefing note – Shifting our perspective on learning [online]. Cedefop, September 2021 [cit. 2022-03-08].


Zajímá Vás odborné vzdělávání? Podívejte se na novinky z Evropy, které pro Vás připravuje ReferNet Česká republika, a přihlaste se k odběru newsletteru Odborné vzdělávání v Evropě.

 

Další aktuality

Britská inspirace: Jak začlenit nově příchozí žáky do vzdělávání

Představujeme vám 10dílný seriál, který připravili redaktoři webu Zapojmevšechny.cz na základě anglické Národní strategie podpory začleňování nově příchozích žáků do školní výuky.

Číst více

Pozvánka: Jak motivovat dospělé ke vzdělávání v Jihočeském kraji

Co udělat pro to, aby se dospělí více účastnili dalšího vzdělávání a celoživotního učení? Přijďte se inspirovat a diskutovat 13. října do Českých Budějovic.

Číst více

Jak na digitální kompetence na základní škole? Sledujte živou debatu u kulatého stolu

Co si představit pod pojmem digitální kompetence? Jak je implementovat do výuky? Jaký přínos mají digitální kompetence pro žáky? Sledujte debatu s učiteli, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti. 

Číst více

Proběhla první letní škola propojování formálního a neformálního vzdělávání

V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Číst více

Španělsko: revoluce v odborném vzdělávání a přípravě

Španělsko se stalo průkopníkem nového modelu odborného vzdělávání a přípravy.

Číst více