Problematiku strachu, jeho příznaky a zvládání, zejména v souvislosti s válkou, nám podrobně přiblížila lektorka a terapeutka Kristýna Farkašová z České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání.

Bojí se děti toho, čeho my? Jaké mohou být vnější projevy strachu v chování dětí? Kolik pozornosti tématu dát? Jak mluvit o těžkých, nepříznivých tématech a jak poté pracovat se sebou? Co nás vrací ke klidu?

Těmito tématy nás fundovaně provedla lektorka, terapeutka a krizová interventka Kristýna Farkašová. 


Mgr. Kristýna Farkašová se třetím rokem intenzivně vzdělává v odborném výcviku zaměřeném na podporu duševního zdraví dětí i pedagogů, poskytovaném ČOSIV ve spolupráci s Norským centrem Østbytunet. Ve své terapeutické praxi se setkává s lidmi, kteří se chtějí dále rozvíjet, ale také s těmi, kteří se nachází v mezních místech svých životů. Po studiu sociální práce absolvovala mj. pětiletý sebezkušenostní výcvik v systemickém přístupu k psychoterapii. Má profesní certifikát pro Poradenství pro pozůstalé, z Enneagram Professional Training Program in the Narrative Tradition, Telefonické krizové intervence i pro Práci s traumatizovaným klientem. Pracovní zkušenosti má z oblasti přímé péče v sociálních službách, se zaváděním Standardů kvality do sociálních služeb, několik let pracovala v Cestě domů – hospicovém občanském sdružení. Píše texty na blogu Laskavá všednost, s kolegou terapeutem tvoří podcast Hovorna.

Další aktuality

06. červen 2025

Absolventi mohou v dodatku k osvědčení prokazovat svou kvalifikaci v IT oblasti

Od letošního roku mohou absolventi gymnázií prokazovat v celé Evropské unii svoje dovednosti v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Číst více

05. červen 2025

Evaluační nástroj pomáhá školám hodnotit praktické vyučování

Nový nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na pracovištích zaměstnavatelů nebo škol. Pracovníkům středních a vyšších odborných škol pomáhá zkvalitnit žákovskou praxi a také si připravit podklady pro Českou školní inspekci.

Číst více

04. červen 2025

Novela školského zákona přináší změny v oblasti financování škol a prvky modernějšího vzdělávání

Pokud novela projde Senátem a podepíše ji prezident, začne od roku 2026 platit nový způsob financování škol a školských zařízení. Změny mají za cíl také zajistit spravedlivější přístup ke vzdělávání, posílit jeho kvalitu a přiblížit výuku aktuálním potřebám žáků i společnosti.

Číst více

29. květen 2025

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Tématem je tentokrát podpora rovných příležitostí

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

23. květen 2025

Financování účasti dospělých ve vzdělávání: individuální vzdělávací účty

Individuální vzdělávací účty jsou nástrojem finanční podpory pro vzdělávání dospělých. Cedefop analyzoval jejich potenciál v pěti evropských zemích a upozorňuje na podmínky úspěšného zavádění i možné překážky.

Číst více