Na přípravě nové podoby webu se podíleli také pedagogové, kteří portál v praxi používají. Vylepšení přineslo i rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním.

Metodickému portálu bylo nedávno úctyhodných deset let. Za tu dobu udělal pro učitele mnoho práce, ale rozhodně neusnul na vavřínech. Naopak, právě nyní přichází s novými technologiemi, intuitivnějším ovládáním a řadou dalších šikovných funkcí,“ říká jeho vedoucí Klára Hránková.

Portál pro učitele zajišťuje velmi užitečnou didaktickou podporu. Není náhoda, že se dnes počet jeho registrovaných uživatelů blíží ke čtyřiceti tisícům. Najdou zde, na jednom místě, mnoho materiálů ihned použitelných do hodin. V hlavní části webu (sekce Odborné články a Materiály do výuky) je umístěn jen recenzovaný a garantovaný obsah. Oblíbené materiály lze navíc snadno třídit do osobních kolekcí a sdílet s dalšími kolegy. Jednoduché je také hodnocení kvality příspěvků, které pomáhá tomu, aby se přednostně zobrazovaly ty nejrelevantnější. Portál je místem, kde spolu mohou učitelé efektivně komunikovat, čerpat poznatky od zkušených kolegů a setkávat se na webinářích s odborníky, kteří svá témata skutečně milují.

Jedinečnou součástí portálu je Katalog EMA, kde lze nalézt obsah nabízený na webech renomovaných partnerů projektu. Dalším oblíbeným a široce využívaným nástrojem je Profil Učitel21, který pedagogům pomáhá zmapovat úroveň jejich digitálních kompetencí. Díky začleněnému e-learningovému vzdělávacímu programu „Gramotnost pro: Učíme v souvislostech“ mohou učitelé ZŠ a MŠ využít množství tipů, jak u dětí a žáků vědomě rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.

Metodický portál je pro mě zdrojem kvalitního obsahu. Využívám jeho pomoc, když chci obohatit výuku ve svých předmětech a hledám inspiraci nebo potřebuji snadno a rychle najít kvalitní výukový materiál pro nadané žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díky tomu, že materiály a články jsou zde pod licencí Creative Commons, nemusím řešit autorská práva a mohu si všechno libovolně upravovat,“ podotýká Pavlína Hublová, zkušená učitelka ZŠ z Prahy.

Při přípravě inovací, které probíhají v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), byla oslovena řada pedagogů, kteří portál v praxi používají. Jejich připomínky byly brány v potaz a mnoho jejich nápadů je do nové podoby portálu integrováno.

Další cenné poznatky a vylepšení přineslo také rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním nové podoby webu. Došlo k dalšímu zvýšení přehlednosti a k soustředění se na ty moduly, které uživatelé používají nejvíce.

V patičce webu je nepřehlédnutelné tlačítko „Uvítáme zpětnou vazbu“. Využijte je a napište, jak se vám inovovaný Metodický portál líbí!

Metodický portál RVP.CZ


Tisková zpráva Word

Tisková zpráva PDF


Newsletter kraje přihlašování

Učebnice udělování schvalovacích doložek

Další aktuality

17. prosinec 2025

Rozvoj dovedností pro život: inspirace a tipy pro vzdělavatele dospělých

Dospělí čelí novým výzvám – od používání technologií po péči o zdraví. Příklady z terénu ukazují, jak jim mohou vzdělavatelé pomoci zvládat změny a rozvíjet dovednosti potřebné v běžném životě.

Číst více

17. prosinec 2025

Objevte 10 inovativních přístupů ve vzdělávání dospělých

Motivace dospělých ke vzdělávání stojí na kreativitě a ochotě hledat nové cesty. Sborník představuje příklady inovativních přístupů, které odpovídají na potřeby lidí v rychle se měnící společnosti.

Číst více

15. prosinec 2025

Sekce Národního metodického kabinetu ladily témata i pravidla tvorby vzdělávacích materiálů

V prvních listopadových dnech proběhla napříč jednotlivými sekcemi NMK série pracovních setkání, které se věnovaly klíčovým krokům souvisejícím s implementací revidovaného RVP.

Číst více

10. prosinec 2025

Finanční vzdělávání v Rakousku

Rakouský projekt se zaměřuje na finanční vzdělávání učňů, kteří byli dosud v této oblasti opomíjeni. E-learningové moduly inspirované praktickým životem posilují jejich finanční gramotnost a připravují je na samostatný život.

Číst více

04. prosinec 2025

Inovace ve vzdělávání dospělých začíná změnou přístupu

Jak může komunitní učení, microlearning či virtuální realita obohatit vzdělávání dospělých? Konference ukázala, že zásadní inovace spočívají v přehodnocení zažitých postupů.

Číst více