Edusíť: Projekt P-KAP propojuje školy s odborníky ve vzdělávání

Projekt P-KAP stojí u zrodu metodických sítí odborníků na témata akčního plánování jako jednotného, přehledně členěného Katalogu registrovaných odborníků – lidí potřebné kvalifikace a zkušeností v požadovaném regionu.

Spustili jsme moderní nástroj, online metodické sítě odborníků ve všech 14 krajích republiky pokrývající tematické obsahové oblasti akčního plánování (odborné a polytechnické vzdělávání, podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, kariérové poradenství vč. prevence předčasných odchodů ze vzdělávání, inkluze, celoživotní učení, digitální kompetence, čtenářská a matematická gramotnost, rozvoj výuky cizích jazyků) i oblast řízení a plánování. Tito odborníci Edusítě jsou sdruženi v oborových tematických skupinách na profesní sociální síti LinkedIn a zaměřují se především na středoškolské a vyšší odborné vzdělávání a na regionální vzdělávací politiku. Začátkem června 2021 bylo v Katalogu odborníků Edusítě zaregistrováno 210 odborníků na akční plánování a jeho tematické oblasti.

Aktuálně probíhají online setkání členů jednotlivých oborových tematických skupin, v jejich čele stojí jako správci garanti příslušné oblasti v projektu P-KAP.

Další aktuality

Jaké možnosti dalšího vzdělávání mohou získat školy zapojené do projektu APIV B

Z pravidelných evaluací projektu vyplývá, že největší praktický přínos pro práci učitelů a ředitelů škol mají individuální setkání s mentory a kouči.

Číst více

Cedefop vyhlašuje již šestý ročník fotografické soutěže o odborném vzdělávání

Cílem soutěže #CedefopPhotoAward je zviditelnit odborné vzdělávání a dát možnost žákům, studentům i dospělým ukázat jejich talent a užít si trochu zábavy po náročné koronavirové pandemii. 

Číst více

Nástroj pro ověřování jazykových kompetencí v češtině u žáků s odlišným mateřským jazykem

Projekt APIV A nabízí v současné době pedagogickým pracovníkům základních škol dva nástroje pro identifikaci úrovně osvojení češtiny u žáka s odlišným mateřským jazykem a jeho potřeb v oblasti češtiny.

Číst více

Zapojme všechny – Jak efektivně řešit výchovné obtíže ve třídě

Jak zvládat nevhodné chování ve třídě? Jak tyto problémy řešit, na koho se případně obrátit a co se v takových situacích osvědčilo?

Číst více

Zveme vás na online debatu První zkušenosti z doučování

Jaké jsou první zkušenosti s Národním plánem doučování a jeho realizací přímo ve školách? Jak školy motivují žáky a shánějí doučovatele? Jak je to s financováním programu? Odpoví vám zástupci ředitelů škol, ministerstva školství a neziskových organizací.

Číst více