Aktuality
Otevíráme výukovou laboratoř Virtuální škola
Ve výukové laboratoři je ke stažení sedm lekcí k tématům, která hýbou světem a žáci se na nich mohou učit pochopit znalosti z různých předmětů. Lekce jsou určeny hlavně pro 2. stupeň základních škol.
Národní plán doučování pokračuje i v roce 2022
Nenechte si ujít živě streamovanou debatu o Národním plánu doučování, který pomáhá zmírnit negativní dopady výluky prezenčního vzdělávání v minulých letech.
Stane se distanční výuka pevnou součástí vzdělávání? Téměř šest tisíc žáků ověřuje její limity
Při pokusném ověřování se ukazuje, že žáci jsou při kombinaci výuky ve škole s distančním vzděláváním samostatnější, cítí větší zodpovědnost za výsledky učení a lépe zvládají efektivně využívat technologie.
Expertní panel Hlavních směrů revize RVP ZV zpracuje připomínky odborné veřejnosti i učitelů po sérii workshopů
Série workshopů k Hlavním směrům revize RVP ZV, které uspořádal expertní panel v průběhu listopadu a prosince, posunula diskuzi o budoucí podobě RVP ZV a celkově o vzdělávání na základních školách.
Naše projekty
Státní těsnopisný ústav
STÚ koordinuje výuku předmětů písemná a elektronická komunikace, psaní na klávesnici a těsnopis na středních školách; organizuje soutěže pro žáky středních škol a je zkušební institucí pro státní zkoušky z grafických disciplín.
ReferNet ČR
Poskytujeme ověřené informace jako základ zpráv a analýz Cedefopu o systémech a trendech v odborném vzdělávání v Evropě.
Dějepis+
Chtěli bychom zlepšit způsob výuky dějin dvacátého století. V rámci projektu proto vznikají komunity učitelů dějepisu, kteří budou pilotovat nové metody výuky.
Rámcové vzdělávací programy
Rámcové vzdělávací programy tvoří obecně závazný rámec pro tvorbu školních vzdělávacích programů škol všech oborů vzdělání v předškolním, základním, základním uměleckém, jazykovém a středním vzdělávání.
Vzdělávací programy a webináře
Připravujeme20.02.2025 (14:00 - 18:00), 27.02.2025 (14:00 - 18:00) Webinář Problémové chování žáků
|
Lidé NPI ČRMgr. Hana Novotná„Statistika nuda je…“ To u nás v Národním pedagogickém institutu ČR neplatí. V rozhovoru jsme vyzpovídali vedoucí Oddělení šetření, analýz a výzkumů Hanu Novotnou, která nám prozradila, jak to s těmi analýzami a výzkumy vlastně je. |
Multimediální obsah
Umělá inteligence ve školeŽivě streamovaná debata u kulatého stolu – co dokáže, ale i nedokáže umělá inteligence a co nového přinese pedagogům a žákům její cílené zapojení do výuky. |
Videa |