Webinář - Škola v době covidu aneb Jízda na horské dráze

Webinář - Škola v době covidu aneb Jízda na horské dráze

Mohlo by Vás zajímat

Na tento webinář se již nelze hlásit.

Termín konání
23. února 2021, 17.00 - 18.00
Místo konání
online
Lektor
Mgr. Jitka Musilová, DiS., Bc. Miroslav Zavadil, DiS.
Doporučeno
pedagogům 1. stupně ZŠ, pedagogům 2. stupně ZŠ, pedagogům gymnázií, pedagogům SOŠ a SOU, pedagogům - metodikům prevence, ředitelům škol a školských zařízení, odborným pracovníkům školních poradenských pracovišť, výchovní poradci, speciální pedagogové
Počet hodin
1
Cena
0.00
Garant
Mgr. Tatiana Feketeová - tatiana.feketeova@npi.cz ,tel.: 222 122 260, mobil: 777 357 558
Číslo webináře
C13-03-11-211

Anotace

Základním cílem webináře je sdělení o potřebnosti prevence/preventivního přístupu obecně k dětem, po znovuotevření škol a znovu začátku prezenční výuky. 



Obsah webináře:



1/3 – Představení a uvedení do problému




  • Úvod, představení lektorů, představení organizací.

  • Po tomto úvodu bychom rádi mluvili o tom, co uzavření škol a nouzový stav pro děti a pedagogy znamená. Co způsobuje. Co se v dětech odehrává a čemu to následně překáží, co to blokuje. Včetně nejvýraznějších rizik, rizikového chování apod.

  • Jedná se o praktické a konkrétní pojmenovávání a vysvětlení toho, co dítě prožívá a jaké to má důsledky + praktické příklady.

  • Shrnutí toho, co nás ovlivňuje a jak lidský organismus reaguje v období nejistoty a dlouhodobé nepohody, proč se nemůže soustředit, špatně si ukládá informace apod.



 



2/3 – Hlavní sdělení




  • Prevence a efektivní výuka spolu existují v podmíněném vztahu.

  • Důvody, proč je pro děti podstatné a ve výsledku výhodné, snažit se nejdříve pracovat s pozitivním klimatem třídy, s dynamikou vztahů ve třídě, s navozením bezpečného a důvěryhodného prostředí apod.

  • To celé zarámované povídáním o tom, že když se někdo nachází v bezpečném prostředí, rozumí nastaveným pravidlům a hranicím, důvěřuje osobě pedagoga, je natolik uvolněný, že bude lépe a rychleji přijímat výukové informace, bude si je snáze ukládat s delší trvanlivostí. Ve výsledku se tedy takto připravený výukový proces stane daleko efektivnější a minimalizace výukových ztrát bude probíhat rychleji, než při bezhlavém tlaku na objem předaných informací tzv. „za každou cenu“.

  • Odkaz na různé odborné výzkumy a materiály, které potvrzují výše uváděné údaje.



 



3/3 – Jak na to, inspirace, praktické rady




  • Tipy, co pomáhá třídním kolektivům pro nastavení pozitivního klimatu (třídnické hodiny, externí preventivní program, rituály, pravidla apod.).

  • Jaké metody jsou výhodné pro výuku (zahajování hodin, komunikace v hodinách, diferenciovaná výuka, způsob hodnocení atd.).

  • Odkaz na využití dalších odborných organizací a služeb (PPP, SVP, OSPOD apod.).

  • Jednotný přístup školy a ostatních kolegů.

  • Spolupráce s rodiči, informovanost.

  • Ošetření sama sebe, vlastní iniciativa, role pedagoga, práce ve vztahu (opravdovost, upřímnost, otevřenost, supervize, pasti, ochrana, vyhoření apod.).