Metody práce se žáky s ADHD

Vzdělávací program je zaměřen na problematiku žáků s diagnózou ADHD. Teoretický úvod zahrnuje stručné vymezení pojmů, popis diagnózy a diferenciální diagnostiku dle současných klasifikací, možnosti a limity ADHD. V praktická části se lektor zaměří na komunikaci s těmito žáky ve škole a v rodině, popsány budou tři základní potřeby, jejichž zformulování vychází z praxe lektora na poli rodinné terapie, a pomocí nichž účastníci lépe porozumí nejen tomu, co dítě potřebuje, ale i jak s ním pracovat, komunikovat a jak se mu přiblížit. Diskutovány budou další aspekty této problematiky, jako jsou například vnitřní a vnější motivace, oceňování, chválení a povzbuzování, odměny a tresty, „nálepkování“ dětí, stanovení jasných a srozumitelných pravidel, vysvětlení fenoménů Golem a Pygmalion efekt, apod.

Podrobný obsah programu:

teoreticky úvod – 2 výukové hodiny

potřeby - základní rozdělení, uvedeni 3 specifických potřeb, práce s nimi. - 2 hod.

praktická práce s potřebami, motivací, nácviky dovedností  u sebe i u žáků – 3 hodiny

Závěrečná diskuse s účastníky – 1 hod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Číslo programu

22-56-33-20

Garant

PhDr., Ph.D. Petra Novotna

770 195 755
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Školská poradenská zařízení
  • Školní poradenská pracoviště
Datum konání

03. června 2022, 9.00 - 16.0

Cena

1600.00,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • PhDr. et Mgr. Petr Stipek

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Praha a střední Čechy, Senovážné nám. 25, budova A

icon map pin

MAX účastníků

25

icon map pin

Počet hodin

8

Přihlásit se