Jak rozvíjet algoritmické myšlení v hodinách?
Webinář ukáže účastníkům, kromě samotného zapojování různých možností pro rozvoj algoritmického myšlení do výuky, jak je nutné myslet i na didaktický aspekt tak, aby se z žáka nestala pouze figurka, která opisuje kusy kódu, nebo přetahuje bloky dle toho, co předvádí učitel. Rozvoj algoritmického myšlení u žáků sebou nese i mnoho úskalí pro učitele, typicky větší míra volnosti ve smyslu přizpůsobení algoritmu, kontrola základních vlastností algoritmu (jako jednoduchost, obecnost, ...), hledání chyby v algoritmech žáků. Navíc každý z žáků by měl mít možnost pocítit, že alespoň minimálně uspěl (rozfázování algoritmického úkolu na menší funkční části). Webinář právě tyto pohledy rozkryje a ukáže na různých prostředích příklady jejich využití.
Obsah programu:
- Proč zapojovat algoritmické myšlení do výuky za základní a střední škole?
- Je možné rozvíjet algoritmické myšlení jen v hodinách informatiky?
- Jaké máme prostředky pro rozvoj algoritmického myšlení?
- Musí být učitel programátor, aby se nemusel bát s žáky programovat?
- Znamená to, že když bude učitel s žáky programovat, dělá z nich programátory?
- Musí si učitelé sami připravovat všechny materiály?
Doporučeno pro
NENÍ V XML
|
Zařazení
NENÍ V XML
|
Způsob zakončení
NENÍ V XML
|
Záznam
NENÍ V XML
|
Číslo webináře
19-47-11-16-KAB-ICT-1V
kód programu
M40
|
Garant
Mgr. Jakub Chochola
222 122 310
770 167 242
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
|
Kraje
- Praha a SČ
- České Budějovice
- Plzeň
- Karlovy Vary
- Ústí nad Labem
- Liberec
- Hradec Králové
- Pardubice
- Ostrava
- Olomouc
- Brno
- Zlín
- Jihlava
|
Druh vzdělávání
|
Datum konání
26. listopadu 2019 1. vysílací čas: 17:30 - 18:30 2. vysílací čas: 19:00 - 20:00

|
Typ akce
Webinář
|
|

|
Počet hodin
1
|
|

|
Lektoři
- PhDr. Petra Vaňková
- Ph.D.
|
|
|

|
MAX účastníků
80
|
|

|
Cílová skupina
Členům národního kabinetu Informatika a ICT, pedagogům ZŠ, pedagogům všech SŠ
|
|
Na tento webinář se již nelze hlásit, níže můžete přes odkaz zhlédnout záznam.