Webinář - Práce s heterogenní třídou III
Webinář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, který byl vytvořen jako desetidílná série „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Ke každé zásadě Desatera byl vytvořen nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check - listu. Třetí díl z třídílné série webinářů umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na nastavení různé obtížnosti a tempa výuky a umožnění volby obtížnosti výuky žáky samotnými. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.
Obsah programu:
1. blok
- Promýšlejme zadání obsahově gradovaných úloh – realizace diferencované a individualizované výuky, osvědčené tipy pro zadávání gradovaných úloh, uzpůsobení obsahu a stupňů náročnosti gradovaných úloh, využití Bloomovy taxonomie cílů.
- Ukázka sekvence videohospitace z výuky matematiky v 7. ročníku ze ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí k zadávání gradovaných úloh a nastavování gradovaných cílů.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou v oblasti zadávání a práce s gradovanými úlohami.
- Umožněme žákům pracovat svým tempem – proč respektovat individuální učební tempo žáků, práce s žáky s pomalejším a rychlejším tempem práce, s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými, strukturalizace výuky jako výhoda pro všechny žáky.
- Ukázka sekvence videohospitace z výuky matematiky v 7. ročníku ze ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí k respektování pracovního tempa žáků.
2. blok
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou při respektování učebního tempa žáků.
- Používejme kotvící aktivity pro rychlejší žáky – osvědčené tipy pro využívání kotvících aktivit, kotvící aktivity související s konkrétní vyučovací hodinou, předmětem, napříč předměty, relaxační aktivity.
- Ukázka sekvence videohospitace z výuky ČJ v 7. ročníku ze ZŠ a MŠ Olomouc, Svatoplukova zachycující kotvící aktivity žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele k praktickému využívání kotvících aktivit při výuce.
Shrnutí, diskuze.
Číslo webinářeY28-25-11-232 kód programuY28 |
|
GarantMgr. Lenka Grofová Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kraje
|
Druh vzdělávání
|
Datum konání
30. října 2023, 15.00 - 17.00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|