Webinář - Práce s heterogenní třídou II
Webinář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, který byl vytvořen jako desetidílná série „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Ke každé zásadě Desatera byl vytvořen nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check - listu. Druhý díl z třídílné série webinářů umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.
1. blok
- Používejme jednoduchý jazyk s možností vizuální podpory pro žáky – osvědčené tipy, jak během vyučovací hodiny úspěšně používat jednoduchý jazyk a vizuální oporu.
- Ukázka videohospitace z výuky ČJ v 7. ročníku ze ZŠ a MŠ Olomouc, Svatoplukova zachycující různé způsoby, nejen vizuální, podpory pro žáky při zadávání úkolů.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele zaměřená na vizuální podporu žáků. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.
- Vytvářejme pestré učební situace, motivujme žáky ke kooperativnímu učení – co je kooperativní vyučování a kooperativní učení, výukové metody podporující kooperaci žáků, indikátory funkční kooperace žáků, tipy pro utváření flexibilních skupin žáků, respektování učebních stylů žáků.
- Ukázka sekvence videohospitace z výuky ČJ v 7. ročníku ze ZŠ a MŠ Olomouc, Svatoplukova zachycující kooperativní učení žáků ve flexibilních skupinách.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele zaměřeným na kroky učitele při vytváření pestrých učebních situací.
2. blok
- Ujišťujme se průběžně během výuky, že si všichni žáci vědí rady, pravidelně sbírejme zpětnou vazbu od žáků – jak se ujišťovat, že si žáci vědí rady, jak si ověřovat porozumění v průběhu úkolu.
- Ukázka sekvence videohospitace z výuky ČJ v 7. ročníku ze ZŠ a MŠ Olomouc, Svatoplukova zachycující průběžné ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele k dovednosti ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.
- Nastavujme kritéria hodnocení tak, aby mohli žáci zažívat úspěch, podporujeme tím jejich motivaci k učení a ke vzdělávání – jak hodnotit žáky v heterogenním kolektivu, nástroje formativního hodnocení žáků, poskytování adresné a konkrétní zpětné vazby, využívání nástrojů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků.
- Ukázka sekvence z videohospitace z výuky ČJ v 7. ročníku ze ZŠ a MŠ Olomouc, Svatoplukova – práce s portfoliem žáků, formativní hodnocení ze strany učitelů, sebehodnocení, vzájemné vrstevnické hodnocení žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check - listem pro učitele k nastavování kritérií hodnocení tak, aby všichni žáci mohli zažívat úspěch.
Shrnutí, diskuze.
Číslo webinářeX44-25-11-232 kód programuX44 |
|
GarantMgr. Lenka Grofová Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kraje
|
Druh vzdělávání
|
Datum konání
9. října 2023, 15.00 - 17.00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|